تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دندان درآوردن نوزاد، ماهی چندتا؟

تا حالا چهار دندان بالا و دو تا پایین دراورده خواستم سوال کنم رشد دندانهاش به موقع بوده؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: پسرمن 11 ماهه است. با وزن 4.500 و قد 54 متولد شد. الان 11 کیلو و قدش 81 سانتیمتر میباشد تا حالا چهار دندان بالا و دو تا پایین دراورده خواستم سوال کنم رشد دندانهاش به موقع بوده؟ اینکه برای حفظ  سلامت دندونهاش چکار کنم؟ ضمنا پسر من پیشونیشو میکوبه به زمین بیشتر وقتی چیزی رو میخواد و بهش نمیدیم برای حل این مشکل هم لطفا راهنماییم کنید.

 

پاسخ دکتر محمدرضا بلورساز، متخصص اطفال، فوق تخصص عفونی اطفال:

دوست عزیز، دندان درآوردن نوزادان از ۶ ماهگی شروع و تا  ۲ سالگی ادامه دارد. معمولا نوزادان ماهی یک عدد دندان در می اورند. گاهی بر حسب تغذیه نوزاد و عادت خانوادگی دندان درآوردن نوزاد به تاخیر می افتد. باید تغذیه نوزاد خوب باشد. لبنیات مانند ماست، خامه، پنیر  و مواد کلسیم دار بیشتر به نوزاد بدهید.

پاسخ دکتر پرویز رزاقی، روانشناس:

شما باید عامل اصلی یعنی دعوا کردن را حذف کنید یا وقتی چیزی می خواهد که به او آسیب نمی رساند به او بدهید. یعنی ما باید دلیل این رفتار را از بین ببریم. مادر باید کنترل و نظارت بیشتری داشته باشد تا فرزند به درجه ای از ناراحتی و خشم نرسد تا سرش را به زمین بکوبد. چون سر کوبیدن در این سن رفتاری نیست که با مشاهده از دیگران آموخته باشد. بلکه ناخودآگاه و از شدت خشم و ناراحتی این کار را انجام می دهد. البته ممکن است فرزند شما یک بار این کار را انجام داده و از شما امتیاز گرفته و به همین علت آن را تکرار می کند. بنابراین تا آنجا که می توانید نباید اجازه بدهید به آن درجه از ناراحتی برسد که این کار را انجام بدهد. ولی از طرفی وقتی انجام داد نباید امتیاز بگیرد. یعنی نباید بخاطر انجام این کار آنچه را که می خواسته در اختیارش بگذارید یا اینکه از تنبیه اش صرف نظر کنید. سعی کنید این رفتار کودک را نادیده بگیرید. باید به این نتیجه برسد که این کار هیچ تاثیری در شما ندارد. انگار این رفتار را نمی بینید. می توانید وقتی دارد سرش را به زمین می کوبد بدون هیچ واکنشی اتاق را ترک کنید. مادر باید ویژگی های رفتاری و اخلاقی فرزند را شناسایی کند و وقتی حس می کنید انجام کاری ممکن است باعث تکرار عکس العمل یعنی کوبیدن سر به زمین بشود، آن کار را نکنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دندان درآوردن نوزاد، ماهی چندتا؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..