تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدام قانونی 4 ایالت آمریکا علیه فرمان ترامپ

کد خبر: ۴۹۵۱۴۱

۹۴۰  بازدید

خبرگزاری فارس: 3 روز پیش بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، فرمان اجرایی ضدمهاجرتی 27 ژانویه خود که با مخالفت سیستم قضایی آمریکا به محاق رفته بود را با فرمان اجرایی جدیدی، احیاء کرد.

فرمان اجرایی جدید ترامپ از 16 مارس (26 اسفند) اجرایی می‌شود و تفاوت اصلی‌اش با فرمان پیشین، بیرون آمدن شهروندان عراقی از شمول تحریم است.

بر اساس این فرمان، علاوه بر ممنوعیت 90 روزه ورود شهروندان ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن، ورود همه پناهجویان هم تا 120 روز ممنوع خواهد بود.

این بار هم مانند روزهای پس از صدور فرمان اجرایی پیشین، اهالی قانون عزم خود را برای مقابله در برابر رئیس‌جمهور جزم کرده‌اند.

آنطور که سایت خبری پالیتکو خبر داده، دادستان‌های کل چهار ایالت واشنگتن، هاوایی، نیویورک و اورگن برای بی‌اثر کردن فرمان جدید ترامپ، اقدام کرده‌اند.

این خبر را «باب فرگوسن» دادستان کل ایالت واشنگتن داده و گفته که خودش در مخالفت با فرمان اجرایی جدید، لایحه‌ای تنظیم کرده و برای یک قاضی ایالتی در سیاتل فرستاده است.

فرگوسن گفته که رمان جدید ترامپ فقط شمول محدودتری دارد و ضدیت آن با قانون اساسی آمریکا، برطرف نشده است.

دادستان کل واشنگتن به دستور قضایی قضات فدرال علیه فرمان اجرایی پیشین و قابل اجراء بودن آن برای فرمان جدید پرداخته و گفته: «نظر ما این است که حکم محدودیت (اجراء) موقتی که پیش از این گرفتیم، کماکان اجرایی است.»

دادستان فرگوسن گفته که مردان قانون در نیویورک هم به شکایت وی برای اجرایی کردن حکم منع اجرای سابق در قبال فرمان جدید ترامپ پیوسته‌اند و دادستان اورگن هم به زودی به این حرکت می‌پیوندد.

دادستان هاوایی هم پیش از این شکواییه خود را علیه فرمان جدید ترامپ، به دادگاه ارسال کرده بود.

یک قاضی ایالتی در جزیره هانولولو هم چهارشنبه آینده و ساعاتی پیش از اجرایی شدن فرمان جدید ترامپ، جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری در خصوص این فرمان ضدمهاجرتی خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدام قانونی 4 ایالت آمریکا علیه فرمان ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..