تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکل: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک هشدار است

کد خبر: ۴۹۵۱۲۶

۳۰۹  بازدید

صدراعظم آلمان می‌گوید سران کشورهای اروپایی باید از تصمیم مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا درس بگیرند و تلاش بیشتری برای ایجاد اتحاد و یکپارچگی در داخل اتحادیه به کار ببندند.

خبرگزاری فارس: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز در سخنانی نسبت به عواقب تصمیم مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا برای دیگر کشورهای عضو این بلوک، هشدار داد.

2 تیر ماه سال جاری بود که 17 میلیون از مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند؛ این البته پیروزی قاطعی نبود و در مقابل 16 میلیون نفر خواهان ماندن در قالب این بلوک سیاسی-اقتصادی بودند. دولت انگلیس می‌گوید که روند طولانی اداری خروج از اتحادیه در حال طی شدن است.

بر اساس گزارش رویترز، صدراعظم آلمان در سخنان امروز خود، گفت که تصمیم مردم انگلیس باید سران دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از خواب غفلت بیدار کند و اعضاء باید تلاش بیشتری در مسیر انسجام به کار ببندند.

مرکل در این خصوص گفته: «درست است که بسیاری از فاکتورهای موثر بر رأی‌دهندگان بریتانیایی، مختص خودشان بود ولی بهرحال ما باید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را یک بیدارباش تلقی کنیم.»

آلمان البته تاکنون در برابر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ابراز نارضایتی نکرده و در کنار یکی دیگر از غول‌های اقتصادی اتحادیه یعنی فرانسه، تسریع خروج انگلیسی‌ها از این بلوک را خواستار شده است.

مرکل در سخنرانی امروزش هم این موضع را کنار نگذاشت و با یادآوری روند قانونی خروج یک کشور از اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد که انگلیس باید برای خروج از این بلوک، اجرای ماده 50 توافق لیسبون را شروع کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکل: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک هشدار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..