تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رسیدن به صفر مطلق در ایستگاه فضایی

رسیدن به صفر مطلق در ایستگاه فضایی

دانش > نجوم - قرار است در تابستان سال میلادی جاری، با راه‌اندازی لابراتوار هوای سرد در ایستگاه فضایی بین‌المللی، این ایستگاه فضایی میزبان سردترین نقطه در جهان شود.

به گزارش ایرنا،دمای هوای داخل این لابراتوار به صفر مطلق می‌رسد و هدف محققان از راه‌اندازی آن، انجام تحقیقات اتمی در دماهای بسیار پایین است.

این لابراتوار هوای سرد که Cold Atom Laboratory نام دارد، یک جعبه کوچک است که دمای داخل آن به یک میلیاردیوم درجه بالای صفر مطلق می‌رسد. در این دما تمامی حرکات اتمی متوقف می شوند.
هنگامی که اتم‌ها تا دماهای نزدیک به صفر مطلق سرد می‌شوند، وارد حالت جدیدی موسوم به چگالش بوز-اینشتین می‌شوند، حالتی که در آن قوانین فیزیک کلاسیک صادق نیستند و قوانین فیزیک کوانتومی بر مواد حاکم می‌شوند.
در چنین دماهایی، حرکات تصادفی اتم‌ها متوقف شود و حرکات هماهنگی آغاز می‌شود که شبیه به یک موج است. محققان تلاش می کنند این پدیده را توجیه کنند.
به اعتقاد متخصصان سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، انجام آزمایشات اتمی در جاذبه صفر و دمای نزدیک به صفر مطلق می‌تواند منجر به اکتشافات جدیدی در رابطه با حالت ماده شود و درک ما را از ماده و ماهیت اصلی جاذبه تغییر دهد.
قرار است این لابراتوار برای انجام آزمایشاتی راجع به جاذبه، ماهیت ماده و انرژی تاریک که یکی از فراگیرترین انواع انرژی در جهان است، مورد استفاده قرار گیرد.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رسیدن به صفر مطلق در ایستگاه فضایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..