تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محدودیت مصرف به معنی مضربودن پالم نیست/ وجود پالم در برخی مواد غذایی مصرفی ضروری است

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه بر خلاف تصور عموم افراد ضرر پالم آنطور که فکر می کنند نیست، بیان کرد: هر روغنی را اگر بیشتر از استاندارد استفاده کنید ضرر دارد، مثل همین پالمی که پیش از دولت یازدهم ردپای آن در اغلب محصولات لبنی حتی شیر هم دیده می شد. 

وی افزود: محدودیت واردات پالم به علت ایجاد برنامه های کنترلی جدی و ممانعت و برخورد با افزودن آن در لبنیاتی همچون شیر که مصرف روزانه همه مردم است صورت گرفته و بنابر این اجازه واردات مازاد بر نیاز را برای افزایش سطح سلامت مردم کشورمان ندادیم و از این به بعد هم این محدودیت ها به قوت خود ادامه دارد. 

وزیر بهداشت عنوان کرد: محدویت مصرف و واردات پالم به معنای مضر بودن آن نبوده بلکه زیادی مصرفش همانند استفاده زیاد از نمک و روغن های دیگر ، بد است، بنابر این برخی مواد غذایی نیز باید با وجودی مقداری پالم تهیه شوند، همانگونه که تولید خامه یا بستنی بدون پالم شدنی نیست. 

وی تصریح کرد: استفاده از پالم در تولید شکلات ها، بستنی و خامه به عنوان پایدار کننده ای با منشاء طبیعی بسیار ضروری است در غیر این صورت محصولات  آن اتصال و یا پایداری و شکل مورد نظر را برای مصرف کنندگان نخواهد داشت فقط میران مصرف آن در سایر لبنیات نیز کمی بیشتر از استاندارد ها بوده که آن را هم کاهش دادیم. 

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: تنها مشکل چند سال گذشته پالم، مربوط به مصرف زیادی از حد این روغن بوده که هم اکنون با اعمال برنامه های کنترلی و مراقبتی، کنترل شده است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محدودیت مصرف به معنی مضربودن پالم نیست/ وجود پالم در برخی مواد غذایی مصرفی ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..