تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تربیت قرآنی راه‌حل بسیاری از دغدغه‌های بشری است

آیت‌الله سبحانی در پیامی به جشنواره قرآن و عترت:

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئله تربیت یکی از مسائل محوری است که در قرآن کریم در رابطه با آن پرداخته‌شده است، و می‌توان با توجه به آثار تربیتی، بسیاری از مسائل و دغدغه‌ها را برطرف کرد.

تربیت قرآنی راه‌حل بسیاری از دغدغه‌های بشری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در پیام تصویری به اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: تربیت قابلیت‌های بالقوه‌ای است که به‌صورت بالفعل در میان همه انسان‌ها درمی‌آید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: برای بالفعل شدن این قابلیت‌ها نیازمند باغبانی هستیم که تا این اتفاق رخ دهد، همچون دانه میوه‌ای که نیاز به نور، خاک، آفتاب و مراقب دارد، تربیت انسان نیز نیازمند وجود مربی و معلم است.

آیت‌الله سبحانی بابیان اینکه باتربیت عملی می‌توان روش تربیتی را اجرا کرد، خاطرنشان کرد: اثر تربیتی عمل انسان در میان دوستان، فرزندان و خویشان قابل‌مشاهده است و زمانی می‌توان این کار را انجام داد که خود عامل باشیم.

وی ادامه داد: در آیات متعددی از قرآن آمده که انسان توان ارتقاء معرفتی را دارد و این کار تنها با بهره‌گیری از قرآن کریم اتفاق می‌افتد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ارائه الگو برای جامعه را ضروری بیان کرد و گفت: در قرآن کریم الگوهای مناسبی برای بانوان ارائه‌شده است و شخصیت‌های بزرگی همچون آسیه همسر فرعون و حضرت مریم الگوهایی هستند که خداوند متعال آن‌ها را برای بشریت معرفی کرده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به مراحل و درجات لازم برای تربیت اظهار داشت: نخستین گام آن است که حقایق را آن‌گونه که هست بیان کنیم، و مطالبی که به صلاح جامعه است بیان شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئله تربیت یکی از مسائل محوری است که در قرآن کریم در ارتباط با آن پرداخته‌ شده است، و می‌توان با توجه به آثار تربیتی بسیاری از مسائل و دغدغه‌ها را برطرف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تربیت قرآنی راه‌حل بسیاری از دغدغه‌های بشری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..