تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلسکوپ گمشده ناسا پیدا شد!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  این بالون ۳۹ کیلومتر بالاتر از قاره قطب جنوب و به مدت ۱۲ روز در ژانویه ۲۰۱۶ شناور بود.

 

 

این بالون در منطقه “ملکه موآد” شناور بود که تلسکوپ آن طی یک فرمان از پیش برنامه ریزی شده، از بالون جدا و با چتر به زمین آمد و به مدت یک سال بر روی یخ‌های آن منطقه باقی ماند.

 

 

دانشمندان به سرعت داده‌های مأموریت ناسا به نام GRIPS را بازگردانی کردند اما با توجه به آب و هوای زمستانی  مجبور به رها کردن ابزارهای باقی مانده روی یخ‌ها و موکول کردن جمع آوری آنها به سال بعد شدند.

 

 

ابزار باقی مانده از این بالون در نهایت در ژانویه سال جاری و در زمانی گرم و امن برای دانشمندان، جمع آوری شد.

 

 

2024

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلسکوپ گمشده ناسا پیدا شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..