تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرزهای پاکستان بار دیگر مسدودشدند

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، دولت پاکستان در هفته‌های اخیر مرزهای خود با افغانستان را مسدود کرده بود و هزاران مسافر افغان پشت مرزها گیرمانده بودند.

پس از تلاش‌های افغانستان، دولت پاکستان تصمیم گرفت تا گذرگاه‌های مرزی تورخم و سپین‌بولدک را برای 48 ساعت به روی مسافرین افغان باز کند.

سازمان ملل نیز هشدار داده بود که در صورت ادامه مسدودیت مرزها به علت تجمع مسافران افغان در مرز امکان فاجعه انسانی وجود دارد.

در نخستین روز بازگشایی مرز تورخم دستکم 12 هزار 539 مسافر افغان از این مرز عبور کردند و در روز آخر نیز 11 هزار و 500  مسافر افغان بازگشته‌اند.

گزارش‌ها از مرز سپین‌بولدک نیز حاکی است که 27 هزار 718 مسافر افغان نیز در دو روز گذشته از طریق این مرز وارد افغانستان شده‌اند.

رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش داده‌اند که در دو روز گذشته دستکم چهار هزار و 277 مسافر پاکستانی نیز به کشورشان بازگشته‌اند.

با این وجود مرزهای پاکستان تنها در دو روز گذشته به صورت محدود بازگشایی شدند و تنها افغان‌ها اجازه بازگشت به افغانستان را داشتند.

این بازگشایی 48 ساعته مرزهای مشترک توسط دولت پاکستان، تنها به منظور بازگشت هزاران نفری بود که پشت مرزها مانده بودند.

با این حال، کامیون‌های حامل اموال تجار افغان نیز اجازه عبور نداشتند.

با این وجود اینکه پارلمان پاکستان نیز به مسدودیت مرزها با افغانستان از سوی ارتش این کشور اعتراض کرده‌اند اما حکومت پاکستان بار دیگر این مرزها را برای مدت نامحدودی مسدود اعلام کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرزهای پاکستان بار دیگر مسدودشدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..