تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت یک روستا در خوزستان پس از درگیری مسلحانه

صراط: روستای پتک جلالی بعد از گذشت بیش از یک هفته درگیری مسلحانه بین دو طایفه از این شهرستان در وضعیت آرام و بدون هرگونه تشنجی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، روستای پتک جلالی یکی از روستاهای تابع شهرستان باغملک است که در طول دو سال اخیر بر اثر نزاع‌های خانوادگی و طایفه‌‌ای، گاه صدر اخبار رسانه‌های قرار گرفته است.

نزاع طایفه‌ای بین دو طایفه محمدی و موسائی سبب ایجاد موجی از رعب و وحشت در شهرستان باغملک به ویژه روستای پتک جلالی معروف به پتک شده  هرچند که بر اساس گفته‌های ریش سفیدان این شهرستان اصل ماجرای نزاع به حدود 20 سال گذشته باز می‌گردد اما شعله‌های انتقام همچنان در وجود برخی از افراد دو طایفه داغ است.

8 اسفندماه امسال  آتش انتقام برای دومین بار به صورت آشکار بین دو طایفه محمدی و موسائی بالا گرفت به طوری که سه نفر در این درگیری کشته و تعدادی نیز زخمی و سبب برهم خوردن آرامش روحی و روانی مردم منطقه شد. مدارس منطقه و شهرستان باغملک نیز به منظور حفظ جان دانش آموزان از درگیری‌های ایجاد شده تا زمان برگشتن آرامش تعطیل شدند.

مسئولان نسبت به حوادث رخ داده در پتک بی‌توجه هستند

درگیری رخ داده و قدیمی بین دو طوایف در حال زندگی در پتک جلالی سبب ایجاد موجی از اعتراض بین شهروندان منطقه و نماینده این شهرستان شد که  هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن انتقاد از توجه مسئولان به حوادث رخ داده در روستای پتک جلالی گفت: مسئولان دولتی و استانی نسبت به حوادث رخ داده در پتک بی‌توجه هستند و در تهران به دنبال تشکیل جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه هستم تا هرچه سریعتر این موضوع که ریشه در گذشته دارد؛ خاتمه یابد.

سید مجید صالحی فرماندار شهرستان باغملک نیز با اشاره به آخرین وضعیت روستا پتک جلالی عنوان‌کرد: بنا بر دستور و مصوبه اتخاذ شده در شورای تامین استان خوزستان تمامی موضوعات مربوط به روستای پتک جلالی باید توسط  استاندار و معاون امنیتی ایشان بیان شود.

روستای پتک در وضعیت آرامی قرار دارد

وی با بیان اینکه در نزاع اخیر بین دو طایفه فقط سه نفر کشته شدند، افزود: در طول سه روز گذشته تا کنون هیچ مشکلی در منطقه پتک جلالی وجود نداشت و وضعیت در حالت آرامش و بدون درگیری قرار دارد اما روستا در حال تخلیه است.

قدرت‌الله دهقان معاون امنیتی استانداری خوزستان با اشاره به دلیل تخلیه روستای پتک جلالی گفت: به منظور حفظ جان کودکان  و زنان منطقه اقدام به تخلیه روستا کردیم تا در صورت وجود هرگونه بحران و درگیری زنان و کودکان در امان باشند.

وی گفت: تا کنون بخش زیادی از روستا تخلیه شده و قرار است در منطقه‌ای اسکان داده شوند و با حضور نیروهای علوم پزشکی در منطقه اسکان خدماتی از قبیل پزشکی و روانشناسی ارائه شود.

معاون امنیتی  استانداری خوزستان گفت: مدارس شهرستان باغملک نیز از روز شنبه هفته جاری به منظور حفظ امنیت و جان کودکان و دانش آموزان تعطیل اعلام شد و امیدواریم که هرچه سریعتر وضعیت صلح بین دو طایفه برقرار شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت یک روستا در خوزستان پس از درگیری مسلحانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..