تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالغ بر 2هزار اصله درخت در باغ رضوان اصفهان کاشته شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد پرورش افزود : کلیه درختان از گونه های مقاوم به خشکی و کم آبی مانند سرو نوش، کاج سیاه و خرزهره است.

وی مهمترین هدف از انجام این کار را زیبا سازی محور ورودی و خروجی باغ رضوان از سمت بلوار رضوان بیان کرد.

پرورش گفت: این فضای سبز با وسعتی برابر 2/2 هکتار است که به دلیل مساعد نبودن خاک این ناحیه برای کشت، 8 هزار و 900 متر مکعب خاکبرداری و 11 هزار و 700 مترمکعب خاکریزی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این درختان در حاشیه خیابان و در ضلع جنوبی باغ رضوان (از سمت مشتاق) به ردیف و مانند دیوار در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: پیش از این فضای سبز باغ رضوان با بیش از 170 هزار اصله درخت و درختچه شامل 60 گونه گیاهی، کمربند سبز شرق اصفهان را تکمیل کرده بود.

پرورش افزود: این سازمان در راستای توسعه فضای سبز حرکت کرده و در پنج ماه پایانی امسال به یاد 10هزار شهید شیمیایی کشور، کاشت 10هزار اصله درخت و درختچه را در دستور کار قرار داده است.

پرورش گفت: برای درختکاری و ایجاد فضای سبز از گونه های گیاهی مقاوم از گیاهانی مانند بلوط زاگرس، بلوط همیشه سبز و بلوط خزان کننده، خر زهره، بنه، ارژن، طاووسی، اکالیپتوس، آتریپلیکس استفاده شده است.

پرورش با اشاره به شرایط بحران آب و خشکسالی در اصفهان، گفت: این سازمان با تامین آب از چاه اجاره ای در فاصله هفت کیلومتری باغ رضوان توانست تابستان گرم امسال را بدون خسارت خشکیدگی درخت سپری کرده و به عنوان دیواری سبز سد راه ریزگرد های شهرک صنعتی سگزی و کوره های متعدد تولید آجر در شرق اصفهان باشد.

باغ رضوان اصفهان دارای مساحتی بالغ بر 195 هکتار فضای سبز است و در منتهی الیه شرق اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالغ بر 2هزار اصله درخت در باغ رضوان اصفهان کاشته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..