تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نرخ دیه در سال 96 اعلام شد

نرخ دیه در سال 96

میزان نرخ دیه سال 96

نرخ دیه هرساله توسط کارشناسان محاسبه و در اختیار قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد تا اعلام رسمی و به اجرا درآید.مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه با اشاره به بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه، مبلغ دیه در سال 96 را اعلام کرد.

مبلغ دیه سال 96 مشخص شد

دیه یا خون بها از قوانین اسلام است و بر اساس تعاریف فقهی، مال یا پولی است که به سبب کشتن انسان یا نقص عضو به کسی که صدمه دیده است یا به بازماندگان او پرداخت می شود. در تعریف حقوقی دیه کیفر نقدی است که از مجرم به نفع مجنی علیه یا قائم مقام او گرفته شود. میزان دیه از سوی شارع (دادگاه) برای جنایت تعیین شده است.

دیه

نرخ دیه در سال 96

دیه سال 96

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه با بیان متن بخشنامه رئیس قوه قضاییه اظهار کرد:در اجرای ماده 549 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 مبلغ دیه کامله در ماه های غیرحرام از ابتدای سال 1396 مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون ریال تعیین گردیده است.

وی افزود:این بخشنامه از ابتدای سال 96 برای تمامی واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور لازم الاجرا است.

نرخ دیه در سال 96 اعلام شد

9 مارس 2017




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نرخ دیه در سال 96 اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..