تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی دقتی در کودکان، یک اختلال است؟

می شه یک مقدار کم در مورد ارتباط بی دقتی با مهارت های اجتماعی توضیح بدین؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: پرسیده بودم که پسرم در دوست یابی ضعیف هست و شما جواب داده بودید وجود اختلالاتی در بچه ها مثل بی دقتی باعث می شود که مهارت های اجتماعی هم تحت تاثیر قرار بگیرد. می شه یک مقدار کم در مورد ارتباط بی دقتی با مهارت های اجتماعی توضیح بدین؟ چون اتفاقا پسرم بی دقت هست. فهم و هوش یادگیریش خیلی خوبه. ولی متاسفانه خیلی بی دقته.

پاسخ دکتر پرویز رزاقی، روانشناس خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس:
یک بچه با وجود بی دقتی هم ممکن است مهارت های اجتماعی اش را هم داشته باشد اما آن بی دقتی ناشی از یک اختلال ناشی از ای دی اچ دی یا بیش فعالی باشد. این اختلال فعالیت های اجتماعی یا نظم و مقررات را از بچه می گیرد و خانواده فکر می کند این که بچه چیزی بلد نیست ناشی از ضعف مهارت های اجتماعی او است. باید دقت بیشتری کنید که در فرزندتان اختلال بیش فعالی وجود دارد یا خیر. در صورتی که این اختلال وجود داشته باشد معمولا با بی نظمی همراه است. یک بچه ممکن است اختلالات سلوک داشته باشد و هم در یادگیری درس ها کنش های هوشی ضعیفی دارد و هم در مهارت های اجتماعی و کلاس هم دقت ندارند. شما باید حتما فرزندتان را نزد یک دکتر روانشناس ببرید تا وی تشخیص بدهد. ممکن است این موضوع ناشی از یک اختلال باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی دقتی در کودکان، یک اختلال است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..