تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی عراق برای استقبال از 500 هزار آواره

مقام های عراقی می گویند، خود را برای پذیرایی از 500 هزار آواره از بخش غربی موصل طی روزهای آینده آماده کرده اند.

به گزارش بولتن نیوز، طی دو روز گذشته با پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز شهر و عبور آنان از محلاتی مانند حی الطیران، الجوسق و الدواسه، موج بزرگی از آوارگان براه افتاده است که بسیاری از مقام های عالی کشور را غافلگیر کرد.

با این حال منابعی در عراق چهارشنبه شب، از آمادگی این کشور برای مدیریت و اسکان حدود 500 هزار تن از اهالی موصل در اردوگاه های پیش بینی شده خبر دادند.

طی روز چهارشنبه دستکم یک هزار تن از منطقه بادوش در شمال غرب موصل و 500 تن نیز از الحویجه به سمت کرکوک در جنوب موصل، از مناطق تحت کنترل داعش گریخته و به سمت نیروهای عراقی متواری شدند.

دولت عراق از مدت ها پیش برای اسکان آوارگان عملیات نینوا، اردوگاه های مجهزی را دور از مناطق درگیری برپا کرده است که مهمترین آنها در جنوب موصل به ویژه در حمام العلیل و القیاره واقع است.

با توجه به تراکم جمعیت در بخش غربی و همچنین استفاده داعش از مردم به عنوان سپر انسانی و بهره گیری از خانه ها به عنوان سنگر، پیش بینی می شد که میزان آوارگان در بخش غربی موصل بیش از بخش شرقی باشد که طی ماه گذشته میلادی آزاد شد.

آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی در عراق حاکی است که از آغاز عملیات نینوا در اکتبر 2016 تاکنون 300 هزار نفر از موصل و سایر نقاط استان نینوا و 40 هزار نفر نیز از الحویجه در جنوب کرکوک آواره شده اند.

سخنگوی وزارت مهاجرت و آوارگان عراق چهارشنبه شب در همین زمینه اعلام کرد که کشورش بر بحران آوارگان عملیات در بخش غربی موصل کنترل کامل دارد و گروه های تابعه این وزارت خانه برای کمک به آوارگان به خطوط تماس در داخل شهر گسیل شده اند.

'ستار نوروز' در برنامه 'خط متصل' شبکه السومریه، در عین حال ، مجامع بین المللی را متهم کرد که به وعده های خود در خصوص حمایت از آوارگان عملیات موصل عمل نکرده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی عراق برای استقبال از 500 هزار آواره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..