تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶۰ درصد موقوفات در دامغان سند دار می‌شوند

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان از اخذ سند مالکیت برای ۶۰ درصد موقوفات دامغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مرتضی میرکو رئیس این اداره در شهرستان دامغان،امروز 19 اسفند در تشریح جایگاه وقف در جامعه گفت: وقف نوعی صدقه جاریه و از سنت‌های اسلام است .
وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در روایات متعددی، مؤمنان را به گرایش به سمت انجام وقف توصیه کرده و تأکیدات زیادی در این راستا داشته‌اند .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه موقوفات دو نوع دارند، متذکر شد: بخشی از موقوفات متصرفی نام دارند و بخش دوم موقوفات غیرمتصرفی به شمار می‌روند که موقوفات متصرفی در اختیار اداره اوقاف قرار دارد و بخش دوم در اختیار متولیان موقوفات است.
وی با اشاره به اینکه موقوفات غصبی به معنای غیرمجاز و متصرف‌شده در شهرستان دامغان نداریم، ادامه داد: این موقوفات از دسته موقوفاتی به شمار می‌روند که خارج از نیت واقفان تصرف می‌شوند که قانون خوبی در برخورد با آن‌ها وجود دارد و خوشبختانه در دامغان نمونه‌ای از آن نداریم .
میرکو در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه دامغان در سال ۹۶ ادعان کرد: توسعه و ساخت‌وساز بقاع متبرکه شهرستان دامغان از مهمترین برنامه‌های اوقاف دامغان در سال پیش رو است که در راستای احیای موقوفات و ایجاد موقوفات جدیدی متناسب با نیازمندی‌های روز جامعه از دیگر برنامه‌های ما در سال آینده است که تحقق آن نیازمند مشارکت بیشتر مردم و خیرین است.  
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اشاره به سنددار کردن موقوفات و اخذ سند مالکیت برای موقوفات به‌عنوان مهم‌ترین برنامه اداره اوقاف دامغان در سال ۹۶ عنوان کرد: اگر خدای‌نکرده موقوفه‌ای سند ندارد و در معرض تهدید قرار دارد، برای جلوگیری از تعرض به آن، سنددار می‌شود .
میرکو با اشاره به اینکه ۶۰ درصد موقوفات در دامغان سنددار هستند، افزود: برای جلوگیری از تعرض به موقوفات فاقد سند، تعامل خوبی با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دامغان برقرار شده است تا مشکل حقوقی برای موقوفات پیش نیاید .



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶۰ درصد موقوفات در دامغان سند دار می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..