تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه ته چین سیب زمینی

ته چین سیب زمینی یکی از محبوب ترین و پرطرفداران ترین غذاهای ایرانی است که اکثر افراد این غذا را دوست دارند.

برنج                                               یک لیوان

ماست                           نصف لیوان (شیرین)

گوشت                                           250 گرم

هویج                      یک استکان (نگینی شده) تخم مرغ                                           3 عدد زعفران                1 قاشق چایخوری (اختیاری)

زیره سیاه                         یک قاشق غذاخوری

نمک                                          به میزان لازم

فلفل سیاه                                 به میزان لازم

ته چین سیب زمینی طرز تهیه ته چین سیب زمینی

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و زرده را با همزن خوب بزنید تا نرم و سفید شود.در ظرفی جدا ماست ، زعفران ، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و به زرده اضافه کنید.گوشت را در ظرفی جدا سرخ کنید.و برنج را در ظرف مناسب به مرحله آبکشی برسانید.پس از آبکش کردن برنج آن را با زیره و نخود فرنگی و هویج مخلوط کرده و مواد قبلی را به آن اضافه کنید.کف قابلمه کمی روغن یا کره بریزید و سیب زمینی ها را پوست کنده و ورقه ورقه کنید و در کف قابلمه مورد نظرتان بچینید.حرارت را کمی زیاد کنید و مقدار کمی از مواد را روی سیب زمینیها ریخته و رویش را صاف کنید و اجازه دهید موادتان کمی خودش را بگیرد.حالا گوشت را روی مواد گذاشته و بقیه برنج را اضافه کنید و آن را دم بیندازید.

نکات

1. میتوانید به جای گوشت تکه ای از گوشت قلقلی یا چرخ شده استفاده کنید.

2. اگر میخواهید غذایتان خوشمزه تر شود مقدار بیشتری گوشت استفاده کنید و پس از پخته شدن آنها را در کره سرخ کنید و با زعفران مخلوط کرده و بیش از یک بار لای برنج بریزید.

3. اگر سیب زمینی ها برای ظرف شما زیاد هستند سعی کنید از ظرف بزرگتری استفاده کنید تا اینکه آنها را روی هم بچینید .سیب زمینی یک لایه ترد تر خواهد شد.

4. میتوانید سیب زمینی ها را یک ربع داخل زعفران آبکرده بخوابانید تا غذایتان زیباتر شود.

5. غذا را میتوانید با خلال پسته و بادام و زرشک و یا ماست چکیده و پوره سیب زمینی تزیین کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه ته چین سیب زمینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..