تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت انگلیس از تقسیم فلسطین به دو کشور مستقل

به گزارش افکارنیوز،

سفر جانسون به خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از ورود به کاخ سفید تلاش های بین المللی را برای حل و فصل این مناقشه با تردید رو به رو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، جانسون بعد از دیدار با ریاض مالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در جمع خبرنگاران تاکید کرد  سیاست دولت انگلیس مطلقا تغییر ناپذیر است.

وی افزود:  ما به راه حل دو کشور برای حل و فصل این مناقشه متعهدیم. من کاملا معتقدم که راه حل دو کشور امکان پذیر است.

وزیر امور خارجه انگلیس در همین حال اعلام کرد بر این باور است دولت جدیدی که در واشنگتن روی کار آمده است یک فرصت به حساب می آید.

وی افزود:  عزمی وجود دارد که می خواهد به مسائل با دید جدید نگاه کند و لازمه این کار خرد و شجاعت است.

بوریس جانسون در نخستین سفر خود به خاورمیانه بعد از عهده دار شدن وزارت امور خارجه انگلیس در ماه ژوئیه قرار است در رام الله با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و در بیت المقدس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کند.

وی  صبح جهارشنبه با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

رسانه ها گزارش دادند او همچنین قرار است با مقامات یک گروه غیردولتی ضد شهرک سازی موسوم به  صلح اکنون  دیدار کند اما این موضوع به صورت رسمی تایید نشده است.

بوریس جانسون در رام الله از شهرک سازی اسرائیل انتقاد کرد.

جانسون گفت:  بدیهی است که برای اسرائیلی ها کاملا ضروری است در امنیت و بدون ترس زندگی کنند.

بوریس جانسون نوامبر 2015 زمانی که شهردار لندن بود در سفر به فلسطین اشغالی با  چپ های دانشگاهی  توصیف کردن کسانی که تحریم اسرائیل را خواستارند سبب کشمکش شده بود. چند گروه فلسطینی بعد از این اظهارات از دیدار با بوریس جانسون خودداری کردند.

انگلیس ماه دسامبر به قطعنامه شورای امنیت که در آن بر توقف شهرک سازی تاکید شد رای مثبت داده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت انگلیس از تقسیم فلسطین به دو کشور مستقل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..