تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشدید تنش در روابط آلمان و ترکیه

دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد، فعالیت‌های جاسوسی ترکیه در آلمان به شدت افزایش یافته است.

صراط:دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد، فعالیت‌های جاسوسی ترکیه در آلمان به شدت افزایش یافته است.

به گزارش فارس،تنش ها در آلمان میان جامعه بزرگ ترک تبارهای این کشور در آستانه همه پرسی ماه آینده در ترکیه درباره اصلاح قانون اساسی شدت گرفته است.

آژانس اطلاعاتی داخلی بی اف وی آلمان اعلام کرد اختلافات در ترکیه در آستانه برگزاری همه پرسی 16 آوریل در آلمان نیز منعکس شده است.

این همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی ترکیه و افزایش اختیارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور است.

روابط تنش دار آلمان و ترکیه این ماه به سبب مناقشه بر سر  لغو گردهمایی سیاسی ترکیه در آلمان که قرار بود در حمایت ازهمه پرسی برگزار شود، بیش از پیش تیره شد.

آژانس بی اف وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد :این آژانس شاهد افزایش چشمگیر تلاش های جاسوسی ترکیه در آلمان است. این آژانس به جزئیات بیشتری درباره این تلاش ها اشاره نکرد.

دادستان فدرال آلمان ماه ژانویه تحقیقاتی را درباره جاسوسی احتمالی امامان جماعت منصوب دولت ترکیه در آلمان آغاز کرد.

هانس گئورگ ماسن رئیس آژانس بی اف وی بر نگرانی خود از تنش ها میان ترک تبارهای راستگرا در آلمان و حامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) تاکید کرد.

وی گفت :این خطر وجود دارد که این جنگ های نیابتی میان حامیان پ ک ک و  ترک تبارهای راستگرای افراطی بدتر شود زیرا در هر دو طرف زمینه بسیار مناسبی برای اقدامات خطرناک وجود دارد.

ماسن به طور خاص به مسئله جاسوسی ترکیه اشاره نکرد. وی ماه ژانویه به خبرنگاران گفت آلمان فعالیت های جاسوسی ترکیه را در خاک خود تحمل نخواهد کرد.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود در برلین دیدار کرد و گفت درگیری های داخلی ترکیه نباید به آلمان صادر شود.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشدید تنش در روابط آلمان و ترکیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..