تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حفاظت از اکوسیستم غنی تالاب «نوروزلو» با تدوین برنامه مدیریت جامع

حفاظت از اکوسیستم غنی تالاب «نوروزلو» با تدوین برنامه مدیریت جامعبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آبشت مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به کاهش سطح تراز آب دریاچه ارومیه و کاهش کیفیت زیستگاه این اکوسیستم برای بسیاری از گونه‌ها، از جمله پرندگان بومی و مهاجر، تالاب‌های اقماری دریاچه محلی بسیار مهم و حساس برای ادامه حیات گونه‌های گیاهی و جانوری محسوب شده و مدیریت و حفاظت از این اکوسیستم‌ها اولویت بسیار بالایی برای سازمان حفاظت محیط‌زیست دارد.

آبشت افزود: تالاب نوروزلو یکی از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در شهرستان میاندوآب است و علاوه بر این که میزبان بسیاری از گونه‌های مهم است، در حال حاضر در فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع با رویکرد زیست‌بومی قرار دارد.

وی گفت: با بازدیدی که از این تالاب صورت گرفت ضمن توافق با دست‌اندرکاران برای تدوین برنامه مدیریت جامع این تالاب، برنامه‌ریزی برای اجرای گام‌های آتی برای تدوین برنامه نیز انجام گرفت.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تصریح کرد: منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با مساحت یک هزار و ۱۵۰ هکتار در جنوب دریاچه ارومیه و حاشیه رودخانه زرینه‌رود واقع شده و علاوه بر میزبانی از گونه‌های مهم گیاهی و جانوری در تأمین معیشت جوامع محلی نیز نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حفاظت از اکوسیستم غنی تالاب «نوروزلو» با تدوین برنامه مدیریت جامع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..