تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک به هم‌نوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود

ساعت: 16:20 منتشر شده در مورخ: 1395/12/18 شناسه خبر: 1058779

مهرداد یحیایی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک، با بیان اینکه مردم ایران از ابتدا به خیر بودن و مهربان بودن شهرت داشتند، تصریح کرد: امسال شما دانش‌آموزان با خانواده خود در این جشن شرکت کنید تا بتوانیم به تمامی دانش‌اموزان که دغدغه مالی دارند کمک کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نگاه آبیک؛ صبح امروز با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، مدیر کمیته امداد و سایر مسؤولین مراسم نمادین زنگ جشن نیکوکاری در دبیرستان دخترانه زهره بنیانیان برگزار شد.

مهرداد یحیایی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک، در جمع دانش‌آموزان‌ اظهار داشت: جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران از ابتدا به خیر بودن و مهربان بودن شهرت داشتند، تصریح کرد: امسال شما دانش‌آموزان با خانواده خود در این جشن شرکت کنید تا بتوانیم به تمامی دانش‌اموزان که دغدغه مالی دارند کمک کنیم.

یحیایی با اشاره به شعر بیا تا مونس هم یار هم غمخوار هم باشیم، گفت: کمک به هم‌نوع یکی از مهم‌ترین خصوصیات انسان است.

علی رحمانی فرماندار آبیک، نیز در جمع دانش‌آموزان گفت: جامعه‌ای که دست نیاز دارد ما علی وار این دست نیاز را پاسخ مثبت بدهیم بدون شکشتن حرمت و تضعیف شخصیت افراد باید این اقدام صورت بگیرد.

وی افزود: ما در این زمینه الگویی مانند حضرت علی(ع) داریم که روزها به رفع امور می‌پرداختند بعدازظهرها کاشت نهال خرما و شب‌ها به در محرومین می‌رفتند و دست نیازمندان را می‌گرفتند و تا آنجا این عمل را مخفی نگه داشت پس از شهادت با تیغ خوارج نیازمندان دیدند نیامد و بعد از ۳ شب متوجه شدند که این فردی که مخفیانه به آنها کمک می‌کرد فردی جر علی نبود.

رحمانی ادامه داد: آنقدر جامعه مسموم بود و آنقدر جامعه مصیبت به علی جفا کردند که این امام در مسجد شهید شد می‌گفتند مگر علی هم نماز نمی‌خواند، آنقدر مظلومیت با ایشان روا داده می‌شود که حتی نمی‌دانستند ایشان نماز می‌خواندند.

این مسؤول یادآور شد: شما دانش‌آموزان که امام راحل را ندیدید اولیت کارشان تشکیل کمیته امداد که با هدف کمک به محرومین بود که چه خوب تشخیص دادند و عمل کردند و امروز در جامعه اجرا می‌شود.

فرماندار آبیک خاطرنشان کرد: در شهرستان آبیک طرح‌های خوبی اجرا شد یک تفاهم‌نامه با حضور آقای فتاح مدیر کمیته‌ امداد با استاندار قزوین برای ایجاد اشتغال کمک به محرومین و ایجاد شغل بسته شد.

وی با بیان اینکه شهرستان آبیک چندین سال است که رتبه اول را در زمینه نیکوکاری دارد، اظهار داشت: ما امسال ۱۰۰۰ طرح پنل خورشیدی در استان در دستور کار قرار گرفته است که در سهم آبیک ۱۵۰ فقره می‌باشد.

رحمانی با تأکید بر اینکه مگر کمیته امداد تا چه اندازه می‌تواند به مددجویان کمک کند، اضافه کرد: با اجرای این طرح هر خانواده به میزان ۸۰۰ هزار تومان ماهیانه دریافت خواهد کرد.

این مسؤول ادامه داد: در شهر آبیک و خاکعلی بعضی از خانواده‌ها تحت پوشش را صاحب خانه کردیم که به برکت نظام به برکت حرکت امام راحل است و جشن امروز گوشه‌ای از مشکلات را به صورت مالی رفع می‌کند.

فرماندار آبیک در پایان با اشاره به اینکه این امنیتی که امروز حاصل است جز به همت و حرمت خون شهدا نبوده است، عنوان کرد: ما امروز در امنیت این مراسم را برگزار می‌کنیم.

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک به هم‌نوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..