تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معتادان متجاهر 12 شهر جمع آوری می شوند

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون اقدام به جمع آوری معتاد متجاهر در 12 شهر - که معتاد متجاهر بیشتری دارند -، کرده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزش کاربرد روش های اجتماعی محور در عملیاتی کردن طرح و برنامه ها توسط بنیادهای فرزانگان در جمع خبرنگاران بدون اشاره به اسامی این شهرها، تصریح کرد: تاکنون در تهران یکهزار و 80 معتاد متجاهر پذیرش شده اند.
وی تاکید کرد: در خصوص معتادان متجاهر با دید جدیدی به آنان نگاه می کنیم و الگوی دادگاه درمان مدار برای معتادان متجاهر در 6 استان شامل تهران ، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان ، یزد و قزوین اجرا می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای این کار چهار تیم غربالگری ، ارجاع و استقرار فعالیت دارند و معتادان متجاهر را به مراکز تشکل های مردم نهاد ارجاع می دهند.

**افزایش مستمری مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه با همکاری دولت و مجلس مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد (ره) به متوسط 20 درصد حداقل دستمزد هر سال، افزایش داشته است.
محسنی بندپی افزود: افزایش مستمری مددجویان نیز سال ها بود که تغییری پیدا نمی کرد و این مستمری ها به ازای هر خانواده تک نفره 53 هزار تومان، خانواده سه نفره 70 هزار تومان و خانوار سه نفر به بالا یکصد هزار تومان بود که با توجه به تورم حتی نمی توان گفت این رقم حداقل است .
وی خاطرنشان کرد: این مستمری ها هر سال می تواند افزایش پلکانی داشته باشد و نقطه امیدی است که دست کم نیازهای مددجویان تحت پوشش تامین می شود.
وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه نسبت به قوانین پنج دوره گذشته ، نگاه تخصصی تری به سلامت و آسیب های اجتماعی داشته ایم.

**اجرای برنامه های کنترل طلاق و اعتیاد
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه ، برنامه های پیشگیرانه از معلول زایی و غربالگری های ژنتیکی دیده شده و سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نسبت به گسترش مراکز مشاوره و آزمایشگاه ها مکلف شده اند و کسانی که توان پرداخت هزینه این مراکز را نداشته باشند از منابع مشخص شده ، هزینه آنان پرداخت خواهد شد.
محسنی بندپی افزود: همچنین مجلس و شورای نگهبان، بهزیستی را به اجرای برنامه های کنترل طلاق و اعتیاد مکلف و دستگاه های دیگر را نیز مکلف به همکاری با بهزیستی کرده اند.

**راه اندازی اورژانس اجتماعی در 140 شهر
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مهم ترین اقدامات سازمان بهزیستی توسعه کمی اورژانس های اجتماعی در 140 شهر بالای 50 هزار نفر است. این مراکز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و انجام مداخلات، اثربخشی خاصی دارند و بسیاری از بحران های اجتماعی را توانسته اند کنترل کنند.
محسنی بندپی افزود: این مراکز سال ها بود که توسعه نیافته بودند اما این امر در برنامه ششم توسعه مصوب شد و یکصد میلیارد تومان اعتبار برای این کار اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز کار راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی را در برخی شهرهای کشور مانند میاندوآب آغاز کرده ایم و پیش بینی می شود در چهارماهه اول سال آینده یکصد هزار اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شود.
وی ادامه داد: برای کنترل طلاق که طبق برنامه ششم توسعه به بهزیستی واگذار شده برنامه های متعددی مانند آموزش های پیش از ازدواج، آموزش مهارت زندگی و آموزش فرزندپروری در دستور کار قرار گرفته و برنامه هایی مانند ارتقای مراقبت های اجتماعی و طرح نماد یا همان نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی در بهزیستی به شمار می رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معتادان متجاهر 12 شهر جمع آوری می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..