تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبریز پایلوت اجرای منشور حقوق شهروندی روحانی شد/ امین زاده: منشور حقوق شهروندی انتخاباتی نیست منصف باشید

ساعت: 16:23 منتشر شده در مورخ: 1395/12/18 شناسه خبر: 1058875

در اولین همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در تبریز مطرح شد؛

دستیار ویژه رییس جمهور تبریز را آغاز کننده حقوق شهروندی در کشور دانست و افزود: نقش بی بدیل این شهر در تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست، چه کسی است که نداند قیام مشروطه را تبریز زنده کرد بر همین اساس امروز تبریز به عنوان پایلوت اجرای حقوق شهروندی انتخاب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، الهام امین‌زاده در اولین همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در تبریز با اشاره به نقش آذربایجان در طول تاریخ اظهار کرد:  آذربایجان را می‌توان به عنوان بنیان گذار و پیشرو در زمینه حقوق شهروندی دانست چرا که انقلاب مشروطیت و دیگر جریان‌های آزادی خواهی از این خطه شروع شده است.

وی  با اشاره  به سوابق حقوق شهروندی در کشور گفت: حقوق شهروندی در فرمان ۸ ماده‌ای امام در سال ۶۱ و فرمان ۸ ماده‌ای رهبری در سال ۸۱ و بخشنامه حقوق شهروندی ریاست وقت قوه قضائیه در سال ۸۳، ماده ۱۰۰ برنامه توسعه و کمیته صیانت از حقوق شهروندی با محوریت وزارت کشور در سال ۸۸ دیده شده است که در مرحله آخر در سال ۹۲ تهیه سند حقوق شهروندی از وعده‌های رئیس دولت یازدهم بوده است. 

امین زاده در ادامه به تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت از اوایل شروع به کار دولت یازدهم، رئیس جمهور بر این کار تأکید داشت و بالاخره بعد از ۳ و نیم سال توانستیم یک منشور علمی و عملی را ارائه دهیم که در آن به حفظ و ارتقاء حقوق شهروندان تأکید شده است.

وی افزود:  در نظام اسلامی حق و تکلیف در کنار هم هستند به همین علت می توان گفت تدوین حقوق شهروندی ریشه در تعالیم دینی ما دارد و یک مدل غربی نیست. سیاسی و انتخاباتی دانستن این منشور غیر منصفانه است  سعی کنیم به جای این حرفها  آن را یکی از خدمات نظام بدانیم و ادامه دهیم.
 

امین زاده تاکید کرد: دین مبین اسلام بر خلاف سایر حکومت‌ها و افکار غربی که حقوق شهروندی را در استفاده ابزاری از مردم می‌بینند، توجه به خواسته‌های مردم و مسئولیت آنها در جامعه را مد نظر دارند.

وی شهر تبریز را آغاز کننده حقوق شهروندی در کشور دانست و افزود: نقش بی بدیل این شهر در تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست، چه کسی است که نداند قیام مشروطه را تبریز زنده کرد بر همین اساس امروز تبریز به عنوان پایلوت اجرای حقوق شهروندی انتخاب شده است.
 

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی، مسئولین باید به مردم عشق بورزند، گفت: در حکومت اسلامی مسئولین منافع ملت را در کوتاه مدت و بلند مدت حفظ می‌کنند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبریز پایلوت اجرای منشور حقوق شهروندی روحانی شد/ امین زاده: منشور حقوق شهروندی انتخاباتی نیست منصف باشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..