تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت آشکارکننده اشعه ماوراء بنفش توربین‌های سولزر در اصفهان

57451340 به منظور بهینه سازی کارکرد توربین‌های سولزر با استفاده از قطعات تولید داخل، دستگاه آشکارکننده اشعه ماوراء بنفش توسط کارشناسان واحد ابزار دقیق منطقه اصفهان ساخته شد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، رییس واحد نگهداری و تعمیرات ابزار دقیق منطقه با اعلام این خبر گفت: بخش عمده نفت خام دریافتی از منطقه مارون توسط توربین‌های سولزر به پالایشگاه اصفهان رسید و ارسال می‌شود که با توجه به اهمیت حفظ انتقال پایدار و ایمن نفت خام و استارت‌های موفق و همچنین پیشگیری از توقف‌های ناخواسته توربین‌ها، طی سالهای اخیر با اتصال تمام مراکز انتقال نفت به شبکه گاز کشور، خوراک مصرفی این توربین‌ها از نفت خام به نفت گاز و گاز تغییر یافت.
علی اکبر حیدر پور افزود: پس از این تغییر سوخت مصرفی توربین‌ها، با طول موج پایین گاز مایع روبرو شدیم زیرا بر اساس دید اشعه ماوراء بنفش (UV)، نورهای ساطع شده از توربین‌ها مرئی نبوده و طول موجی زیر ۴۰۰ نانومتر داشتند و در پی این اتفاق، فتوترانزیستورها و فتوسل‌ها قادر به آشکارسازی شعله این سوخت از طریق سنسور فتورزیستنس نبودند.
همچنین غلامحسین ابوالفتحی، تکنسین ارشد ابزاردقیق، طراح و سازنده این قطعات در خصوص ساختار دستگاه‌های شعله یاب گفت: فتورزیستنس، فتوترانزیستور و اشعه ماوراءبنفش سه نوع مختلف شعله یاب‌ها است و تاکنون در توربین های سولزر از دو تکنولوژی فتورزیستنس و فتوترانزیستور استفاده شده که کارایی خوبی را در پی نداشته است و پس از بررسی‌های لازم، تصمیم به استفاده از آشکار کننده اشعه ماوراء بنفش به عبارتی تبدیل فتوترانزیستور به UV گرفته شد.
وی تصریح کرد: دستگاه فوق با کار تحقیقی و مطالعات علمی از طریق مهندسی معکوس طی ۵ ماه فعالیت مهندسین داخلی انجام پذیرفته است و با اجرای آن پیش‌بینی می‌شود صرفه جویی ارزی در حدود یک سوم هزینه واردات دستگاه را در پی داشته باشد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت آشکارکننده اشعه ماوراء بنفش توربین‌های سولزر در اصفهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..