تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عامل دیابت در نوزادان، تقصیره مامانشه

محققان بر این باورند که مواد سمی موجود در دود سیگار می‌تواند شانس ابتلای فرزندان به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. کشیدن سیگار همچنین در دوران بارداری ممکن است، به سوء تغذیه جنین منجر شود. در همین رابطه نتایج تحقیقات در انستیتو کارولینسکای استکهلم نشان داد، که کودکان دارای مادران سیگاری بیشتر احتمال دارد به دیابت نوع 2 مبتلا و در سال‌های آینده‌ی زندگی، دچار چاقی و افزایش وزن بیش از حد شوند. در این مطالعه‌ی جدید که اولین موردی است، که ارتباط بین مواجه شدن با دود سیگار در دوران جنینی و افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را بررسی کرده، آماری از مرکز ملی ثبت احوال کودکان انگلستان در حدود 17 هزار کودک متولد شده در سال 1958 مورد استفاده قرار گرفته است. این آمار نشان می‌دهد: کودکانی که مادرانشان 10 یا تعداد بیشتری سیگار در هفته، در دوران بارداری مصرف نموده‌اند، حداقل 4 برابر نسبت به افرادی که مادران غیر سیگاری داشته‌اند، مستعد ابتلای زودهنگام به دیابت نوع 2 بوده‌اند. از سوی دیگر فرزندان دارای مادران سیگاری چنانچه مبتلا به دیابت پیشرفته شوند، شانس زیادتری برای ابتلا به چاقی یا افزایش بیش از حد وزن در آینده خواهند داشت. همچنین، مصرف سیگار در نوجوانی به تنهایی می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را در افراد افزایش دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عامل دیابت در نوزادان، تقصیره مامانشه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..