تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفیر مالدیو: ایران برای ما طعمه می گذاشت

به گزارش پایگاه 598، سفیر جمهوری مالدیو در ریاض درباره روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران قبل از قطع روابط گفت: ما با ایران روابط دیپلماتیک داشتیم اما روابط مستحکمی نبود. هر چند وقت یک بار ایران به ما پیشنهاد حمایت می‌داد همانطور که کسی برای رسیدن به چیزی طعمه می‌گذارد. آنها (ایرانیان) درخواست مجوز برای تأسیس یک شبکه رادیویی در مالدیو را به ما دادند و ما سریع رد کردیم؛ زیرا ما کشور مسلمان 100 درصد سنی هستیم  و نیازی به رادیویی که ایدئولوژی دیگری ترویج کند را نداریم.

به گزارش عصرایران، "عبدالله حمید" سفیر جمهوری مالدیو در عربستان سعودی و سفیر غیر مقیم این کشور در امارات و کویت در گفتگو با روزنامه الشرق الأوسط چاپ لندن تاکید کرد که هیچ‌گونه فعالیت یا طرح ایرانی در مالدیو اجرا نمی‌شود.

مالدیو یک کشور متشکل از چند جزیره کوچک در اقیانوس هند است.

سفیر مالدیو در عربستان سعودی افزود: در پی حوادث اخیر در سوریه، یمن و عراق به آنها (ایرانیان) اعلام کردیم که موافق سیاست‌های آنها در این کشورها نیستیم و باید سیاست‌های خود را تغییر دهند و از این گونه رفتارها دوری کنند.

وی اظهار داشت که پس از این و زمانی که سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری آن در مشهد مورد حمله قرار گرفتند، بلافاصله آن را محکوم کردیم و روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کردیم و به صورت رسمی عدم پذیرش دخالت ایران در امور کشورهای دیگر را اعلام کردیم.

وی از آنچه دخالت‌ ایران در امور داخلی کشورهای عربی از جمله یمن، عراق و سوریه نامید، انتقاد کرد و گفت: ما یک کشور مسلمان هستیم و هیچ گونه فرقه‌گرایی و یا مشکلاتی از این قبیل نداریم. ما ماهیت ایدئولوژی‌ها و سیاست‌های منفی ایران را می‌شناسیم.

او در ادامه ایران را متهم به جنگ با عربستان از طریق حوثی‌ها کرد و گفت: افراد بی‌گناه بسیاری با موشک‌های بالستیک که ایران در اختیار حوثی‌های یمن قرار می‌دهد، کشته شده‌اند و در نتیجه نقش ایران در منطقه منفی است.

دیپلمات کوچکترین کشور آسیایی تصریح کرد: ایران در بسیاری از پرونده‌های منطقه از جمله یمن، عراق و سوریه دست دارد و همچنین طرف سومی را  بطور غیرمستقیم درگیر می‌کند؛ آنها (ایرانیان) در اصل عربستان سعودی را هدف قرار می‌دهند.

کشور مالدیو همزمان با قطع روابط ایران و عربستان سعودئی همه روابطش با ایران را قطع کرد و همواره اتهام عربستان علیه ایران را تکرار کرده است.

سفیر جمهوری مالدیو در ریاض گفت که کشورش در پی حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران روابط خود با ایران را قطع کرده است. مالدیو از ماه می 2016 روابط خود با ایران را قطع کرده است.

عبدالله حمید حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد را امری "مطلقا غیر قابل قبول" توصیف کرد. 

مالدیو کشوری جزیره‌ای در جنوب غربی هند با 328 هزار نفر جمعیت از نظر مساحت و جمعیت کوچکترین کشور آسیا است. مالدیو در سال 1965 از بریتانیا استقلال یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفیر مالدیو: ایران برای ما طعمه می گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..