تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ به یک سئوال: تسهیلات جدید برای جانبازان درصد پایین و خانواده آنها در برنامه ششم توسعه چیست؟

پاسخ به یک سئوال: تسهیلات جدید برای جانبازان درصد پایین و خانواده آنها در برنامه ششم توسعه چیست؟

جامعه > مشکلات مردم - یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده که فرزند جانباز با درصد پایین است و برای این گروه از اشخاص، تسهیلاتی مانند استخدام در نظر گرفته نشده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که می گوید فرزند جانباز 10 درصد است گلایه ای را به این عنوان مطرح کرده: با سلام بنده فرزند جانباز ۱۰ درصدم و دارای مدرک مهندسی برق و قدرت از دانشگاه بوعلی هستم ولی الان ۳ساله که بیکارم خواهشا از مسولین بنیاد شهید سوال کنید چرا ما هیچ سهمیه ای برای استخدام نداریم در حالی که فرزندان جانبازان ۲۵درصد امتیاز دارند؟

در پاسخ به این مخاطب محترم نگاهی به مصوبه اخیر مجلس در راستای تصویب قانون ششم توسعه درباره تسهیلات به ایثارگران و خانواده های آنان به خصوص جانبازان زیر 10 درصد و اعضای خانواده آنها می اندازیم.
طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف است به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر 25 درصد جانبازی و آزادگان با کمتر از شش‌ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.
الف- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل 30 درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تایید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
ب- بهره‌مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری.
ج- معافیت از پرداخت 30 درصد هزینه از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یک‌بار در سال.
د- شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه مکلفند به منظور ارج نهادن به والدین، همسران و فرزندان شهداء و آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان بیست‌و پنج‌درصد و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور 6 ماه و بالاتر در جبهه را در امامزادگانی که دفن اموات در آنها مجاز می‌باشد و آرامستان‌ها بدون اخذ هزینه اقدام نمایند.
ه‍- بهره‌مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار در واحدهای مسکونی.
و- بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر (فقط برای رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس).
به نظر می رسد با توجه به تسهیلات اخیر که در قانون ششم توسعه در نظر گرفته شده، در صورت اجرایی شدن این قانون، تسهیلات زیادی شامل جانبازان زیر 25 درصد و خانواده آنها می شود ولی هنوز درباره استخدام، تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

لازم به ذکر است برای جانبازان بالای 25 درصد و خانواده محترم آنها در برنامه ششم توسعه تسهیلاتی از جمله معافیت از شرط سن برای استخدام و اختصاص 30 درصد از سهمیه استخدامی ادارات دولتی در نظر گرفته شده است.


46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ به یک سئوال: تسهیلات جدید برای جانبازان درصد پایین و خانواده آنها در برنامه ششم توسعه چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..