تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقیقات پلیس در کشف جرم باید براساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد

تحقیقات پلیس در کشف جرم باید براساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی اکبر یساقی رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور در دومین روز از دوره آموزشی طرح کوثر 95 ویژه مسئولان اجرایی پلیس مبارزه با موادمخدر سراسر کشور، ضمن قدردانی از تلاش های پلیس در امر مبارزه با مواد افیونی و سوداگران مرگ، اظهارداشت: هنر ما این است که انجام وظیفه کرده و بتوانیم محدودیت ها را رعایت کنیم.

رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور تصریح کرد: ما هیچ تفاوتی با مردم عادی نداریم و این محدودیت ها در 41 ماده تحت عنوان فصل مربوط به ضابطان در آیین دادرسی احصا شده که می توان به ماده 63 این قانون در خصوص عدم رعایت این محدودیت ها و نیز انفصال از خدمت ( از سوی متخلفان) اشاره کرد.

وی افزود: در ماده 7 برای عدم رعایت قانون موضوعاتی نظیر احترام به حقوق شهروندی، اعمال انفصال، محرومیت از مشاغل دولتی و نیز حبس، پیش بینی شده است.

یساقی تاکید کرد: تمامی تحقیقات مقدماتی، تشکیل پرونده باید بر اساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد و در صورتی که این تحقیقات براساس قانون انجام نشود، فاقد اعتبار است. 

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: به اعتقاد اساتید ما، سرّی بودن یکی از خصوصیات تحقیقات به شمار می آید؛ تحقیقات مقدماتی به دو دسته کتبی و سری  تقسیم می شود.

رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور تصریح کرد: تحمیل هزینه های انجام تحقیقات مقدماتی و نیز نقل و انتقال متهمان از سوی بزه دیده ممنوع است و این موارد از نکات ریز حقوق شهروندی به شمار می آید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقیقات پلیس در کشف جرم باید براساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..