تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل پره اکلامپسی در بارداری، چیست؟

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که بیماری‌های درمان نشده لثه، ممکن است باعث افزایش خطر بروز پره اکلامپسی (فشار خون حاملگی) شود که یکی از مشکلات خطرناک دوران بارداری است. بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققین دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه داک بر روی 763 نفر از زنان حامله انجام گرفته است، مشخص شد: زنانی که مبتلا به بیماری شدید دهان و دندان در هنگام زایمان بودند، نزدیک به 2/5 برابر بیشتر نسبت به زنان با لثه سالم در خطر بروز پره اکلامپسی قرار داشتند. دکتر Rim Bogges استادیار بخش زنان و زایمان دانشگاه کارولینای شمالی و مجری این طرح تحقیقاتی معتقد است: بیماری دهان و دندان ممکن است باعث عفونت سیستمیک گردد، مثل حضور میکروب در جریان خون و این ممکن است با پره اکلامپسی ارتباط داشته باشد. به گفته‌ی وی، این احتمال وجود دارد که این عفونت‌ها روی جفت یا پیام‌های مادری که باعث بروز سندرم پره اکلامپسی کلینیکی می‌شود اثرگذار باشد. گفتنی است، پره اکلامپسی حالتی است که معمولا در سه ماهه سوم حاملگی ظاهر شده و به ادم خطرناک بدن منتهی می‌شود. معمولا 5 درصد از زنان حامله در خطر آن قرار می‌گیرند که با افزایش سریع و نابه هنگام فشار خون مشخص می‌شود و تنها درمان آن ختم حاملگی (زایمان) برای جلوگیری از وضعیت شناخته شده خطرناک بعدی یعنی اکلامپسی (بیماری سبب تشنج و یا ادم مغزی و تهدید زندگی می‌شود) می‌باشد. بر اساس این مطالعه، هزار و 115 نفر از زنان باردار سالم از هفته 26 حاملگی تا پایان دوران حاملگی و زایمان مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت 763 نفر زایمان کردند و 39 نفر از آنها نیز مبتلا به پره اکلامپسی شدند. این نتایج نشان داد: زنانی که مبتلا به عفونت لثه شدید در هنگام زایمان بودند، 2/4 برابر بیشتر از زنان با لثه سالم در خطر پره اکلامپی قرار داشتند. همچنین مشخص شد، زنانی که عفونت خفیف‌تر داشته ولی دارای یک سابقه عفونت در طول حاملگی بودند نیز دو برابر در خطر بروز پره اکلامپسی قرار داشتند. دکتر Bogges با ابراز بی‌اطلاعی از علت دقیق ارتباط بیماری لثه با پره اکلامپسی معتقد است که التهاب و عفونت در لثه می‌تواند به التهاب و عفونت در تمام بدن منتهی شود و چنین التهابی به طور غیر طبیعی نیز در جفت ایجاد شود. وی تاکید کرده است: بر اساس این تحقیق، متخصصین زنان و زایمان باید بر روی مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان بیماری خود تاکید بیشتری داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل پره اکلامپسی در بارداری، چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..