تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کیهان: حامی فتنه، سکاندار سینمای ایران شد!

محمد‌مهدی حیدریان که در جریان فتنه 88 و در حمایت از رأس این فتنه از فرهنگستان هنر استعفا داده بود، سکاندار سینمای کشور شد!

کیهان: حامی فتنه، سکاندار سینمای ایران شد!به گزارش بولتن نیوز، محمد‌مهدی حیدریان که در جریان فتنه 88 و در حمایت از رأس این فتنه از فرهنگستان هنر استعفا داده بود، سکاندار سینمای کشور شد!

در ادامه بازتاب‌های برگزاری نامطلوب جشنواره فیلم فجر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌ سازمان سینمایی تغییر کرد. این بار نیز یکی از عناصر نزدیک به جریان فتنه به مسئولیتی در وزارت ارشاد دست یافت.

روز دوشنبه خبرهایی درباره استعفای حجت‌الله ایوبی از سمت ریاست سازمان سینمایی در رسانه‌ها منتشر شد. خبری که خیلی زود تکذیب شد و ایوبی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که هیچ خبری از استعفا نیست و همچنان مشغول کار است.

اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی 24 ساعت هم به معاون سینمایی خود مهلت نداد و با برکنار کردن او، مشاور عالی خود را جایگزین ایوبی کرد.

این جابجایی در مدیریت سازمان سینمایی در شرایطی اتفاق افتاد که وزیر ارشاد پیش از این در مصاحبه‌های خود هیچ‌گونه انتقادی را از شرایط نامطلوب سینمای کشور و به ویژه جشنواره پرحاشیه فیلم فجر اخیر نمی‌پذیرفت. اما شدت انتقادات از این دوره از جشنواره فجر و همچنین گلایه‌های رو به افزایش سینماگران از وضعیت سینما، عاقبت به تغییر ریاست سازمان سینمایی منجر شد. به ویژه اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و برخی از نامزدهای ریاست جمهوری، وابستگی شدیدی به استفاده ابزاری از سینماگران برای جمع‌آوری آرا دارند.

این موضوع نیز از عوامل تأثیرگذار در تغییر جدید دولت است. همچنین باید به یاد بیاوریم که حیدریان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز مسئول کمیته تبلیغاتی میرحسین موسوی بود و تجربه بالایی در استفاده ابزاری از هنرمندان برای سیاست‌بازها دارد.

محمد‌مهدی حیدریان که روز گذشته به عنوان رئیس ‌سازمان سینمایی دولت یازدهم منصوب شد، پیش از این و در دولت هشتم (موسوم به اصلاحات) نیز چنین مسئولیتی را تجربه کرده بود. البته دوران صدارت قبلی حیدریان بر سینمای کشور هم جزو دوره‌های نامطلوب سینمای ایران بود، به طوری که در همان دوران هم سینما از رکود و نزول استقبال مردم و دور شدن از ارزش‌ها رنج می‌برد.

نکته قابل تأمل این است که سال 88 و در پی برکناری یکی از سران فتنه از ریاست فرهنگستان هنر، محمدمهدی حیدریان هم در حمایت از وی از معاونت هنری فرهنگستان هنر استعفا داده بود.

منبع: کیهان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کیهان: حامی فتنه، سکاندار سینمای ایران شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..