تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت سیاه شدن دندان نوزاد، مشکل چیست؟

دبیر انجمن داروسازان ایران، به سوالاتی در زمینه عوارض و مصرف داروها در دوران شیردهی، عوارض داروهای مسکن و... پاسخ داد.

دبیر انجمن داروسازان ایران، به سوالاتی در زمینه عوارض و مصرف داروها در دوران شیردهی، عوارض داروهای مسکن و... پاسخ داد.

دلیل سیاه شدن دندان شیرخواران  با مصرف قطره آهن چیست؟

معمولا به دلیل ضعیف بودن مینای دندان کودکان، با مصرف قطره آهن لکه‌هایی بر روی دندان‌های شیری کودکان بوجود می‌اید. توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز این موضوع قطره در انتهای دهان کودک ریخته شود تا حداقل سطح تماس با دندان‌ها را داشته باشد. همچنین رقیق کردن قطره آهن و شستن دهان کودک می‌تواند از سیاه شدن دندان‌های کودک پیشگیری کند. توصیه می‌شود قطره آهن به هیچ وجه با شیر مخلوط نشود، این موضوع باعث بوجود آمدن اختلال جذب آهن توسط بدن کودک خواهد شد.

قطره آهن از ضروریاتی است که برای کودکان تجویز می‌شود، وجود آهن باعث تقویت حافظه کودک خواهد شد بنابراین نباید به دلیل ترس ناشی از سیاه شدن دندان کودک مصرف این قطره قطع شود.

در خصوص قرص اسید فولیک توضیح دهید؟ آیا مصرف این قرص دارای عوارض است؟

قرص اسید فولیک از خانواده ویتامین‌های B است که در اصطلاح به ویتامین B9 اسیدفولیک گفته می شود و برای سلامتی سیستم عصبی و خونی بدن فرد تجویز می‌شود. این مکمل معمولا از منابع غذایی دریافت می‌گردد و درون بدن افراد تولید نمی‌شود. تجویز این دارو باید توسط پزشک انجام شود. مصرف بیش از حد این دارو باعث بروز مشکلات گوارشی و واکنش‌های پوستی خواهد شد. افراد می‌توانند با مصرف غذاهایی مثل جگر، عدس، سبوس برنج و حبوبات اسید فولیک مورد نیاز بدن را دریافت کنند.

مصرف خودسرانه مسکن‌هایی مثل استامینوفن چه عوارضی در پی خواهد داشت؟

متاسفانه به دلیل این‌که فرهنگ خود درمانی در کشور ما رواج یافته است باید گفت مصرف خودسرانه داروها و مشابه درمانی می‌تواند عوارض جدی بر بدن داشته باشد، مصرف خود سرانه و مکرر مسکن‌هایی مثل استامینوفن می‌تواند باعث اختلالات کبدی شود، این دارو آنزیم‌های کبدی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد پس توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه آن خودداری شود.

بسیاری از داروها را می‌توان با توجه به شرایط جسمانی کودک برایشان تجویز کرد، از مسکن‌هایی که معمولا به دلیل تب و سر درد برای کودکان تجویز می‌شوند می‌توان به استامینوفن اشاره کرد که با توجه به وزن کودک فرم دارویی توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. باید دقت داشت داروهای مسکن مخدر، آسپرین و لیدوکایین به کودکان داده نشود زیرا این داروها ممکن است عوارضی را برای کودک در پی داشته باشد.

جوانی 34 ساله هستم که از دوران کودکی مشکلات فکری داشتم وچند سالی است زیر نظر روانپزشک قرص ریسپریدون 3 میلی‌گرمی مصرف می‌کنم ولی تا به حال نتیجه نداشته است و گاهی اوقات دچار نفخ معده ودل درد نیز دارم حالا به نظر شما دارو را ادامه بدهم؟

نفخ معده و دل درد از عوارض گوارشی این دارو است، در خصوص قطع کردن مصرف این دارو توصیه می شود به هیچ وجه به صورت خودسرانه مصرف دارو قطع نشود، این دارو باعث کنترل سیستم اعصاب مرکزی بیمار خواهد شد، و اگر مصرف این دارو اثربخشی نداشته است بهتر است با مراجعه به پزشک و دادن شرح حال دارو را تعویض یا مصرف آن را قطع کنند.

یا مصرف داروهای اعصاب در دوران شیردهی بر روی شیر مادر اثر منفی می‌گذارد؟

اصولا توصیه می‌شود در سه ماهه اول بارداری برای مادران دارویی تجویز نشود، و با توجه به اینکه بیماران تحت نظر پزشک متخصص هستند باید شرایط بیمار توسط متخصصین در نظر گرفته شود، داروهای اعصاب عموما بر شیر مادر اثر می‌گذارند و توصیه می شود مادران در این دوران تحت نظر پزشک این داروها را استفاده کنند تا برای نوزاد مشکلی پیش نیاید.

آیا استفاده از قرص پروپرانولول عوارض دارد؟ درچه مواقعی باید از این قرص باید استفاده کرد؟ تاثیر این قرص بر مادران باردار چگونه است؟

داروی پروپرانولول به عنوان یک داروی ضد فشار خون و تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر مصرف این دارو بیش از حد مجاز باشد، از عوارض این دارو می‌توان به اختلالات گوارشی، کاهش ضربان قلب، اسپاسم ریه و تنگی نفس اشاره کرد.

مصرف پروپرانولول در دوران بارداری حتما باید تحت نظر پزشک باشد تا از بروز عوارض این دارو بر روی جنین پیشگیری شود.

آیا مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری در بارداری‌های بعدی اثر گذار است؟

معمولا از داروهای هورمونی برای پیشگیری از بارداری استفاده می شود، این داروها ترکیباتی از استروژن و پروژسترون هستند که به صورت ترکیبی به صورت قرص تجویز می شوند. قرص‌های ضعیف با نام LD و قرص های قوی تر با نام HD در داروخانه ها موجود هستند، مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک صورت گیرد زیرا ممکن است این داروها عوارضی برای بارداری‌های بعدی داشته باشد و باید در نظر داشت باید 3 ماه قبل از بارداری مصرف این قرص قطع شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت سیاه شدن دندان نوزاد، مشکل چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..