تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرایند صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی وحرفه ای تغییر کرد

چهارشنبه، 18 اسفند 1395 ساعت 08:102017-03-08اقتصادي

- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از تغییر رویه صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای از ابتدای سال 96 خبرداد.

مجید تهرانیان در گفتگو با مهر با بیان اینکه در سال آینده یکی از اقدامات مهم و متفاوت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تغییر رویکرد در صدور مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد خواهد بود گفت: با تدوین دستورالعمل جدید، از سال آینده محل تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به تناسب نیاز هر منطقه به آموزش های مهارتی تعیین می شود و با توجه به شناسایی ظرفیت های آموزشی در هر منطقه، سرمایه گذاری برای تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به این مناطق سوق داده می شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان تهران 2 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعالیت می کنند، افزود: پیش از این متقاضیان تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای تقاضای خود را به سازمان ارائه می دادند و پس از بررسی، در صورت صلاحدید مجوز برای محل مورد نظر متقاضی صادر می شد اما با دستورالعمل جدید، از سال آینده تاسیس این آموزشگاه ها هدایت شده خواهد بود.

تهرانیان ادامه داد: به دلیل عدم حساسیت در محل تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، در حال حاضر در بسیاری از مناطق استان تهران آموزشگاه های مازاد بر نیاز وجود دارد که این موضوع حتی بازاریابی و اقتصاد آموزشگاه ها را مختل کرده و منجر به بهره وری نامطلوب برخی از این آموزشگاه ها شده است.

مشاور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در امور آموزشگاه های آزاد درباره آموزشگاه ها مازاد موجود نیز گفت: این آموزشگاه ها نیز طی یک برنامه توسعه 5 ساله ساماندهی می شوند به طوری که رشته های این آموزشگاه ها متناسب با نیاز بازار منطقه بازنگری خواهد شد.

وی افزود: در این طرح توسعه، مناطق جغرافیایی استان تهران از نظر جمعیت، از نظر متقاضیان مهارت آموزی، نوع اشتغال و بازار کار هر منطقه شناسایی شدند که طبق این شاخص ها مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای صادر می شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، عدم تنوع در رشته ها و استانداردها را از جمله مشکلات این آموزشگاه ها عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در بازار خودرو نیاز به آموزشگاه های اتومکانیک موتورهای هیبریدی داریم اما آموزشگاهی که این مهارت را آموزش دهد، نداریم.


کلید واژه ها: آموزش - استان تهران - حرفه - تهران - آزاد - استان - بازار - منطقه - مجوز - مناطق - آینده - مجید تهرانیان - مدیر - سرمایه گذاری - بازار خودرو - توسعه - بازاریابی - بازار کار - فنی وحرفه - رشته - بهره وری - هیبریدی - حساسیت - اقتصاد - سرمایه - اشتغال - برنامه - مشکلات - متفاوت - خودرو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرایند صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی وحرفه ای تغییر کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..