تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات کامل برنامه های نوروز 96 مشخص شد

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و استانی با تهیه و تولید ویژه برنامه هایی زنده و تولیدی جذاب و متنوع برای نوروز 96 تلاش خواهند کرد با رویکرد تفریحی و سرگرمی در قالب هایی همچون مجموعه های نمایشی، فیلم های سینمایی، ویژه برنامه تحویل سال، راهیان نور، برنامه های معارفی، مستند، کودک و نوجوان، ترکیبی، مسابقه، معرفی کتاب، برنامه های خانواده، معرفی مراکز زیارتی و سیاحتی ایران، گزارش ها و اخبار آب و هوا و جاده ها، میان برنامه های جذاب و شاد، و بخصوص جام جم برای ایرانیان و فارسی زبانان مقیم خارج و... اوقات خوب و خوشی را برای بینندگان و شنوندگان رسانه ملی فراهم کنند.

نگاهی کلی به جدول پخش برنامه‌های شاخص شبکه های سیما


* سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای، هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما  
* سریال «مرز خوشبختى» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی مهران رسام، هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما  
* سریال «خانه ما» به کارگردانی سامان مقدم هر شب ساعت 23:00  از شبکه سه سیما  
* سریال «شوخی کردم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهران مدیری
* مجموعه نمایشی «قصه های تبیان» در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما  
* سریال جدید کره ای با عنوان «کیمیاگر» هر شب ساعت‌های 18:30 و 23:30 از شبکه افق


* ویژه برنامه تحویل سال 1396 شبکه یک سیما با عنوان «بوی عیدی» با تهیه کنندگی احسان ارغوانی و اجرای محمد سلوکی با حضور میهمانان و برگزیدگان تولیدات فیلم و سریال سیما  
* «ویژه برنامه تحویل سال 96» در قالب برنامه ای نمایشی ـ ترکیبی به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده، با اجرای داریوش فرضیایی ، یکشنبه 29 اسفند ساعت 21 به مدت 120 دقیقه و دوشنبه 30 اسفند از ساعت 8 تا 16 به مدت 480 دقیقه از شبکه دو سیما
*«ویژه برنامه سه ستاره» به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی   
* برنامه ویژه «تحویل سال» شبکه چهار سیما 30 اسفند از ساعت 11 صبح تا 15 با اجرای صالح علا، علیرضا بدیع، مهدوی و امیری اسفندقه و  حضور میهمانی چون مجید انتظامی، جمعی از شاعران طنزپرداز تاجیکستان و افغانستان و فارسی‌گویان لهستان و گرجستان، بهاالدین خرمشاهی، عثمان خداپرست، علیرضا قربانی  
*«روز نو» ویژه برنامه لحظات تحویل سال 1396 شبکه قرآن و معارف سیما با اجرای سید وحید مرتضوی و مونا انصاری فر  و به تهیه کنندگی رحمان حاصلی
* «ویژه برنامه تحویل سال نو» به تهیه کنندگی پیام ابراهیم پور، دوشنبه 30 اسفند 95 ساعت 10:30 از شبکه افق

 
3. فیلم های سینمایی و انیمیشن


در ایام نوروز 105 فیلم سینمایی و 15 انیمیشن از روز یکشنبه 29 اسفند تا 13 فروردین از شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج، نمایش، کودک، ورزش و... روی آنتن خواهد رفت.
 شبکه یک، دو، سه، چهار، پنج و کودک: 15باکس / شبکه نمایش: 30 باکس (یک باکس سینمای ملل و یک باکس سینمای هند )  
از دیگر فیلم های تدارک دیده شده توسط اداره کل تامین برنامه خارجی سیما، فیلم های سینمایی ویژه سه شنبه آخر سال است.

مجموعه های نمایشی سیما در بهار 96


* سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای، هر شب حوالی ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود.
این سریال با حضور مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، ناهید مسلمی، محسن تنابنده. مهدی فخیم‌ زاده، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش، محمود جعفری، حسین محب‌ اهری و فروغ قجابگلی که بازیگران اصلی سریال هستند، روایتی از افرادی است که حضور دارند اما حق رای ندارند. کسانی که در مجالس و شوراها اعضای علی‌ البدل هستند و در جریان همه امور قرار دارند اما حق رای ندارند.


* سریال «مرز خوشبختى»، به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی مهران رسام، در ایام عید هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می شود.


این سریال که در آن بازیگرانی مانند پوریا پورسرخ،‌ امیر حسین آرمان، مهدی سلوکی و شهرزاد کمال زاده به ایفای نقش می‌پردازند، قصه سه جوان را روایت می کند که یکی از آنها به عنوان شخصیت محوری این قصه با قرار گرفتن در موقعیت های جالب و مفرح مجبور می شود قبل از آغاز سال جدید از تهران به شهر محلات سفر کند. کاراکتر اصلی قصه، جوانی شهرستانی است که برای تحصیل به تهران می آید و جزو نخبگان علمی می شود. او به خواهر دوستش که در یک طلافروشی کار می کند علاقه دارد اما پدر دختر راضی به این وصلت نیست ...
سروش جمشیدی، مریم معصومی، جمشید جهانزاده، عباس محبی، مهدی صباغی، فرزانه نشاط خواه، رضا یزدانی، جواد زیتونی و عباس محبوب آماده دیگر بازیگران این سریال هستند.


* مجموعه تلویزیونی «خانه ما» به کارگردانی سامان مقدم  و  تهیه‌کنندگی حمید رحیمی نادی از دوشنبه 30  اسفند ماه، هر شب ساعت 23:00  روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد.  
سریال تلویزیونی  «خانه ما»  که  سرپرست نویسندگان آن را خشایار الوند  برعهده     دارد    در 60  قسمت  40 دقیقه ای مضمونی کمدی دارد  و  داستان پنج خانواده را روایت می‌کند که به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این پنج خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می‌شوند که با هم زندگی کنند... .
بازیگرانی چون فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی و  مهوش وقاری در این مجموعه  به ایفای نقش می‌پردازند. باز پخش این سریال 14:30  روز بعد خواهد بود .


* سریال «شوخی کردم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهران مدیری است. این مجموعه با ژانر طنز اجتماعی بوده و از لحاظ موضوع، دارای قسمت‌های مستقل بوده و در هر قسمت بر اساس یک سوژه نمایش‌های کمدی پخش می‌شود.
در مجموعه «شوخی کردم»، کلیپ‌های طنز در محیط‌ها و قالب‌های خاصی اجرا می‌شود: اتاق عمل که این کلیپ در اتاق عمل و در حین عمل جراحی اجرا می‌شود و نقش جراح را مهران مدیری بازی می‌کند.
مهران مدیری، سیامک انصاری، مهران غفوریان، جواد رضویان، رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، لاله صبوری، نصرالله رادش، شقایق رحیمی راد، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، عارف لرستانی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، شبنم فرشادجو، سحر زكری در این سریال نقش آفرینی می کنند.


* مجموعه نمایشی «قصه های تبیان» در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.
این سریال اپیزودیک بر اساس داستان های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده و توسط کارگردانان جوان به تهیه کنندگی زنده یاد فرج الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور براهیمی آماده شده است.


*نوروز 96 مخاطبان شبکه افق می‌توانند بیننده سریالی جدید با عنوان «کیمیاگر» باشند؛ سریالی کره ای که در آن فساد و انهدام ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی به واسطه ورود به بازار رقابت پول و اقتصاد غرب به تصویر کشیده شده است.
این سریال از دوشنبه 30 اسفندماه هر شب ساعت های 18:30 و 23:30 پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 14:30 روز بعد روی آنتن می‌رود.

 
شـبـکـه یـک سـیـمـا


گروه اجتماعی:
* مسابقه «دستپخت» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای در ایام نوروز از شبکه یک پخش می شود. این مسابقه آشپزی با تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و اصلاح الگوی مصرف، روی آنتن می رود. در ایام نوروز فینال «دستپخت» نیز پخش می‌شود.
گروه معارف:
* برنامه «آفتاب شرقی» در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای، با موضوع نو شدن و تغییر با تکیه بر آیات و روایات قرآن کریم پخش می شود.
 مرکز صبا:
* برنامه «کودک و نوجوان» در 15 قسمت 55 دقیقه‌ای هر روز پخش می شود. این برنامه‌ با بهره‌بردن از آثار مرکز صبا و آثار آرشیوی ماندگار و دیدنی مهمان خانه های مخاطبان می شود.
کودک و نوجوان:
* برنامه «گنج‌نامه» در 15 قسمت 15 دقیقه‌ای است که در هر قسمت آن یک حدیث اخلاقی برای نوجوانان مطرح شده و کاربرد آن در زندگی روزمره توضیح داده می‌شود.
تامین برنامه:
* گلچینی از مهم‌ترین ریدادهای ورزشی ایران و جهان در برنامه «جهان ورزش» نمایش داده می شود. این برنامه در 15 قسمت 25 دقیقه‌ای پخش می شود.
* مجموعه‌ای متنوع و گلچینی از مستندهای تولید شده در مراکز استان‌ها در مستند «ایران ما» به تصویر کشیده می شود. این مستندها در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای به نمایش در می آید.
* هر روز فیلم های سینمایی و تلویزیونی جدید به مدت90 دقیقه‌ از این شبکه پخش می شود.
* «جنگ شبانه» در 15 قسمت 70 دقیقه‌ای با هدف تعاملی بودن و دیده شدن بینندگان در برنامه‌ها از طریق دریافت عکس، فیلم از ایرانگردی و نظرات در مورد برنامه‌های نوروزی هر شب به صورت زنده پخش می شود.  
* مجموعه‌ای متنوع و دیدنی از برترین مستندهای خارجی در برنامه «مستند برتر» در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای پخش می شود.
گروه سیاسی:
* «جهان در سالی که گذشت» در  15 قسمت 20 دقیقه‌ای با واکاوی رویدادهای سیاسی سال95، روی آنتن می رود.
گروه اقتصاد:
* «شعار سال» برنامه ای ویژه در خصوص شعار سال 96 است که در 15 قسمت 15 دقیقه‌ای، هر روز پخش می شود.
** همچنین مستند و برنامه‌هایی ویژه برای پخش در دوازده فروردین در دستور کار قرار گرفته است .
** میان‌برنامه‌های موسیقی تصویر، کلیپ و کلام بزرگان در طول روز در فواصل برنامه ها پیش‌بینی شده است.
 
 
شـبـکـه دو سـیـمـا


شبکه دو سیما در نوروز 96 با تدارک عیدانه هایی ویژه در کنار نمایش بیش از 30 فیلم سینمایی و مستند، سریال ایرانی «مرز خوشبختی»،  «کلاه قرمزی»، «محله گل و بلبل»، «بهترین شو» با حضور عموهای فیتیله‌ای، دستپخت های خودمانی، پویانمایی های جدید و ... مخاطبان خود را همراهی می کند.
*شبکه دو علاوه بر پخش ویژه برنامه ای خاص و متفاوت به مناسبت آغاز سال نو و عید نوروز، سریال نوروزی شبکه دو با نام «مرز خوشبختی» به تهیه کنندگی مهران رسام و کارگردانی حسین سهیلی زاده را در تعطیلات سال نو هر شب ساعت 21:30 از این شبکه روانه آنتن می کند.  
*همچنین پخش بیش از 30 فیلم سینمایی و 14 مستند نوروزی نیز در این ایام در نظر گرفته شده که  
فیلم های سینمایی هر روز ساعت 8:00 و بعدازظهر ساعت 17 و مستندهای نوروزی هر روز ساعت 7:00 به بینندگان این شبکه تقدیم می شود.
*مجموعه «کلاه قرمزی» ویژه سال ٩٦ در جدول پخش برنامه هاى نوروزى این شبکه قرار دارد تا در سال جدید به همراه معرفی چند عروسک جدید لحظاتى با نشاط را به تمامى مخاطبان خود تقدیم کنند.  
*«محله گل و بلبل» یک داستان دنباله دار 15 قسمتی را برای پخش در ایام عید در نظر گرفته است. این مجموعه تدارک ویژه خود را هر روز ساعت 18:40 و بازپخش آن را ساعت 10:30 تقدیم مخاطبان می کند.
*برنامه «بهترین شو» با حضور عموهای فیتیله ای عنوان برنامه دیگری است که در قالب یک مسابقه استعدادیابی کودکان و نوجوانان، به تهیه کنندگی علیرضا آقایی و اجرای محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی در ایام نوروز جمعه ها ساعت 13:30 در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار دارد.
*«خانه بی بی گندم» عنوان یک مجموعه عروسکی به تهیه کنندگی امین امانی است که در ایام عید هر روز ساعت 13:30 از این شبکه پخش می شود.
*«جیب جیب» با ساختاری پویانمایی برای مخاطبان خردسال این شبکه ارائه می شود. تهیه کننده و سرپرست نویسندگان: آزیتا رضایی و کارگردان این برنامه مجتبی ظریفیان است و هر روز ساعت 13:50 پخش می شود.
*برنامه «شهر به شهر» با بررسی آداب و رسوم مناطق مختلف ایران با حضور نوجوانان هر روز ساعت 14 از شبکه دو سیما پخش می شود. تهیه کننده این برنامه جواد خانی است.
*«مسابقه محله» با تهیه کنندگی و اجرای مسعود روشن‌پژوه در ایام عید نیز هر روز ساعت 14:15 به روی آنتن می رود.
*مسابقه «دست پخت های خودمانی» به تهیه کنندگی و کارگردانی فریدالدین نیکجو و با اجرای حسین رفیعی و روشنک عجمیان است که چهره های عرصه های مختلف خوانندگی، بازیگری و فوتبال را طی یک مسابقه آشپزی در استودیو گرد هم آورده تا طی ایام نوروز برنامه هایی شاد و ویژه این ایام را به مخاطبان خود ارائه کند.
*برنامه «جای خالی بهار» که گفت و گوی است نوروزی در کنار سفره هفت سین بر مزار شهدای مدافع حرم به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر خورشیدی فرد هر روز ساعت 12:50 از شبکه دو به نمایش در می آید و بازپخش آن ساعت 1:50 بامداد خواهد بود.
*برنامه «راهیان نور» عنوان مستند گزارشی هر روز ساعت 11:30 با برقراری ارتباط با مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شامل جبهه های خوزستان، ایلام و کرمانشاه را برای بینندگان خود فراهم کرده است.  
*سخنرانی های مذهبی به تهیه کنندگی مسعود پورفرج نیز هر روز ساعت 6 صبح روانه آنتن می شود.
*برنامه «کام شیرین» به تهیه کنندگی محمد یعقوبی و محمد سلیم کیا و کارشناسی و اجرای هومن نامور حاوی آموزش هایی پیرامون مهارت ها و آداب زندگی هر روز ساعت 11:50 از این شبکه پخش می شود.
*مستند «سفری دیگر» به تهیه کنندگی ایمان گودرزی در خصوص معرفی و نمایش آداب و رسوم نوروزی شهرهای ایران هر روز ساعت 14:30 در جدول پخش برنامه های شبکه دو قرار گرفته است.
*برنامه «سفر ایمن» گزارشی پیرامون ارائه آخرین اخبار ترافیکی سفرهای نوروزی و بیان نکات ایمنی رانندگی مخصوص تعطیلات سال نو به تهیه کنندگی مجتبی رنجبر هر روز ساعت 16:45 مقابل دیدگان بینندگان این شبکه قرار خواهد گرفت.  
*«نمادو» با رویکرد انعکاس حال و هوای نوروزی در سراسر کشورمان کاری از گروه اقتصاد و دانش به تهیه کنندگی هادی خدّادی است که هر شب ساعت 23:50 روانه آنتن شبکه دو خواهد شد.
*برنامه «یه گله جا» به تهیه‌کنندگی محسن مناجاتی و با اجرای مجید قناد در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای هر روز ساعت 9:30 پخش می شود. این برنامه سری جدید مجموعه عموقناد است که در قالب برنامه ای نمایشی ترکیبی مهارت‌های ویژه کودکان را آموزش می دهد.
*برنامه «از آسمان» (ویژه شهدای مدافع حرم) به تهیه‌کنندگی امیر خورشیدی‌فر، در 14 قسمت 10 دقیقه‌ای هر روز ساعت 12:50 از این شبکه پخش می شود. این برنامه شامل گفتگوی نوروزی در کنار سفره هفت‌سین بر مزار شهدای مدافع حرم است که هر شب 1:50 نیز تکرار می شود.
 
 
شـبـکـه سـه
ویژه های  نوروز  96  شبکه سه سیما
شبکه سه سیما هر سال به مناسبت نوروز  ویژه برنامه هایی را تولید و آماده پخش می‌کند. برخی  از ویژه برنامه های گروه‌های اجتماعی، معارف و ورزش  این شبکه  که در ایام نوروز  از قاب شبکه سه پخش خواهند شد، به شرح زیر است:  
*سه ستاره( ویژه برنامه تحویل سال1396 )  
ویژه برنامه تحویل سال1396  در 480 دقیقه به تهیه کنندگی و اجرای  احسان علیخانی ،  شنبه 28  و یکشنبه 29 اسفند بعد از اخبار شبانگاهی و همچنین  دوشنبه 30  اسفند از بامداد تا پس از تحویل سال ادامه خواهد داشت .  
این برنامه با حضور برگزیدگان مردمی سه ستاره به همراه ده ها چهره مطرح از حوزه سینما، تلویزیون، ورزش ، موسیقی و همچنین  نخبگان جوان کشور، مهمان ویژه برنامه تحویل سال  شبکه سه خواهند بود . بخش های  گوناگونی نیز در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی پخش خواهد شد.  
*مسابقه «زمانی برای خندیدن»   
 مسابقه «زمانی برای خندیدن» در 20 قسمت 45 دقیقه ای در ایام نوروز، هر شب ساعت 20:00 روی آنتن شبکه سه سیما می رود.  
این مسابقه به تهیه کنندگی عباس قنبری  و محسن تقوی زنوز   با حضور  داورانی چون  شهره لرستانی، سید مهرداد ضیایی، حسین رفیعی و نصرالله رادش  از میان  700 ثبت نام کننده  در  رقابت  طنز نمایشی (استندآپ كمدی، نمایش طنز دو یا چند نفره، شعر طنز، خوانندگی طنز، نمایش طنز بدون كلام، نمایش طنز با عروسك، نمایش عروسكی طنزو...) 60  نفر  را برگزیده  تا در مسابقه نوروز 96 حضور داشته باشند و در بخش‌های مختلف با توجه به نظرات هیئت داوران  انتخاب  و به مرحله بعدی صعود کنند. اجرای مسابقه «زمانی برای خندیدن»  به عهده عبدالله روا است. تکرار این برنامه  نیز 10:30 روز بعد پخش خواهد شد .  
*مستند اقلیم  2  
فصل دوم مجموعه  مستند گردشگری- زمین شناختی  اقلیم  به   کارگردانی  و اجرای  موسی جابری در 26  قسمت 30  دقیقه ای  در ایام نوروز ، هر روز ساعت 18:30 پخش می شود. باز پخش این برنامه روز بعد ساعت 7:00  می باشد.  
 این مجموعه، جذابیت‌ها و شگفتی‌های طبیعی ایران  در مناطق مختلف کشور چون خوزستان، اصفهان ،ایلام، گلستان، لرستان و بوشهر  به تصویر می‌کشد .
*بوی بهار  
این برنامه به تهیه کنندگی محسن حاجیلو در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای  به منظور ایجاد شادی و نشاط  میان مردم  ایران و زنده نگه داشتن رسوم مسلمانان ایرانی تهیه شده است .
میان برنامه «بوی بهار» به صورت گزارشی به مصاحبه با اقشار مختلف مردم در خصوص خرید شب عید، خانه تکانی، گفت وگو با صاحبان مشاغل، مسافران نوروزی در ترمینالها وفرودگاهها و دید و بازدید با خانواده شهدا، جانبازان و قهرمانان ورزشی صورت  می‌گیرد. همچنین در این برنامه شاهد بخش‌های  مختلف نظیر دیدار و گفت وگو بسیار شاد با سالمندان در آسایشگاه کهریزک و مصاحبه با مردم در آخرین پنجشنبه سال ، زیارت اهل قبور و حرفهای شنیدنی از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها درخصوص خاطرات گذشته شان درباره شبهای خاطره انگیز عید  نوروز .
*میهمان ما باشید    
این برنامه به تهیه کنندگی سیده معصومه پورحسینی،  به معرفی آئین، فرهنگ، آثار  تاریخی، مراکز گردشگری، بازار سنتی،  غذاهای محلی  و شیرینی‌های سنتی شهر های مختلف کشورمان می پردازد .
در  این برنامه  خانواده ای  از شهری، میهمان  خانواده دیگر در شهری دیگر می شود تا با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند . هدایت این برنامه  بر عهده مهران رجبی است .  این برنامه در ایام نوروز  تبادل فرهنگی در شهرهای بیرجند ، بجنورد، چابهار، قشم  ،تبریز، قزوین  و خور و بیابانک را به تصویر می کشد .  
«مهمان ما  باشید»  در 10 قسمت 60  دقیقه ای هر روز ساعت 17:35 پخش می شود و باز پخش آن 12:00 روز بعد خواهد بود .  
*به روز
مجله دانش و فناوری «به روز» به تهیه‌ کنندگی مصعب لواسانی در  ایام نوروز   ویژه برنامه ای در 18 قسمت 25 دقیقه ای  تدارک دیده است  که  شامل معرفی سایت ،نرم افزار ر و بازی های موبایلی می باشد .   همچنین برگزاری مسابقه بازی  رایانه‌ای (فیفا) بین هنرمندان و ورزشکاران  نیز از بخش‌های اصلی برنامه می باشد . دراین مسابقه 16 نفر از ورزشکاران و هنرمندان شرکت دارند که بازی به صورت حذفی و دو به دو انجام می شود  و در هر بازی یک برنده دارد  و در نهایت  به فینالیست جایزه‌ای اهدا می‌ شود .  
*آقای گزارشگر   
 مسابقه ورزشی «آقای گزارشگر» در 20 قسمت 45 دقیقه ای به تهیه کنندگی محمد کاشانی، توانایی عده کثیری از علاقه مندان  حوزه گزارشگری فوتبال را در معرض قضاوت کارشناسان  و گزارشگران باتجربه قرار  می دهد.
این برنامه  با برگزاری آزمون های کتبی، از میان جمع کثیری  از علاقمندان در حوزه گزارشگری فوتبال  در مرحله نخست 80  فرد  برگزیده  می شوند و   پس از   شرکت  در  آزمون حضوری 33  نفر به همراه 3   ذخیره   گزینش  شده  و به مرحله نیمه نهایی راه می یابند . مسابقه نهایی بین 3 نفر برگزار می شود  و آقای گزارشگر انتخاب می‌شود  .
 از بخش های دیگر این برنامه آموزش فنون گزارشگری و اجرای دابسمش است که  از بینندگان درخواست می شود با ارسال پیامک، برترین  دابسمش را انتخاب کنند .
کارشناسان برنامه نیز جواد خیابانی، اسکندر کوتی، استاد سروش، مهدی  خبیری، بهرام شفیع، خسرو والی زاده، مزدک میرزایی و ... می‌باشند . اجرای برنامه به عهده  محمد رضا احمدی و محمد حسین میثاقی  است.
*نوای پهلوانی  
ورزش باستانی و پهلوانی از قدیمی ترین ورزشهای ایرانی است  که  ریشه در فرهنگ و تمدن ما دارد. برنامه «نوای پهلوانی» به تهیه کنندگی و کارگردانی  مرتضی حداد  در 26 قسمت 20 دقیقه ای  بنیادهای آیین پهلوانی و رسوم جوانمردی در بین اهالی زورخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. این برنامه تلاش دارد تا ضمن معرفی قسمت های مختلف ورزش باستانی ، عملیات ورزشی را به نمایش بگذارد. در مجموعه «نوای پهلوانی» با سنت‌ها و مراسم ورزشکاران جوانمرد زورخانه آشنا می‌شویم و مفاهیم اخلاقی را که هر پهلوان و قهرمان باید آنها را رعایت کند از زبان خود ورزشکاران می‌شنویم .
در مجموعه «نوای پهلوانی» نغمه هایی از مرشدان که در زورخانه ها اجرا می شود نیز شنیدنی است.
از آداب و رسوم و میراث پر بهای نیاکان ما هنوز سنت‌های جاری در زورخانه ها پا برجاست به لحاظ نقش سازنده و ترکیب منحصر به فرد زورخانه توجه به این ورزش ضرورت پیدا می‌کند . از سویی دیگر حفظ و گسترش این آداب از نظر فرهنگی ورزشی ، اجتماعی و اخلاقی اهمیت ویژه ای دارد .
*سمت خدا  
  برنامه «سمت خدا»  در 14 قسمت 20 دقیقه ای با حضور حجه  الاسلام  والمسلمین محسن قرائتی  به موضوع  اسلام و مسائل اجتماعی می‌پردازد. اجرای برنامه بر عهده نجم الدین شریعتی است. این برنامه در ایام نوروز، هر روز از ساعت 14:00 روانه آنتن خواهد شد . باز پخش این برنامه قبل از اذان صبح می باشد .
*مجموعه زیبا تر از زندگی   
مجموعه مستند«زیباتر از زندگی» در 15 قسمت 25 دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی میر کیوان خلیل پور برای پخش از شبکه سه در ایام نوروز تولید شده است .  
هر قسمت   این برنامه  از  2 بخش   "  راهیان نور "و  " دفاع مقدس" تشکیل شده است .
در  بخش های دفاع مقدس، با رزمندگان دفاع مقدس در همان مناطق عملیاتی   گفت وگو شده و    خاطرات حماسه و دفاع خود  در  هشت  سال دفاع مقدس  را بیان می‌کنند . فضای برنامه حماسی و با نشاط است  و  در هر برنامه به زندگینامه  رزمنده ای نیز  پرداخته می‌شود .  
گفت وگوی صمیمانه با  زائران در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و بیان  حس و حال آنها  و همچنین معرفی  مناطق  عملیاتی و عملیات مورد نظر از بخش های یادمان های راهیان نور این مجموعه برنامه  است .
در این مجموعه تلاش شده برنامه از نظر محتوی پیام و اطلاعات ارزشمند و از جنبه هنری برای مخاطب غنی باشد . ضمنا  برای تنوع تصویری و جذابیت بیشتر از تصاویر هوایی نیز  استفاده شده است .  
*عاشقانه    
این برنامه  واگویه های عاشقانه میان انسان و خالق است. در این برنامه مفاهیم دینی و مسائل اجتماعی در هم آمیخته می‌شود و در قالب داستانک‌هایی توسط مجریان برنامه (هنرمندان  ، نویسندگان و ... )  با توجه به فصل بهار  در فضایی باز (ساحل دریا و جنگل ) اجرا می‌شود. این برنامه در ایام نوروز در 15 قسمت 25 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی حمید رضا عطارد تولید می شود .  
*زلال سخن  
پخش سخنرانی های  بزرگان  انقلاب از ساعت 6:30  تا 7:00 بامداد  .  
* مجموعه تلویزیونی «خانه ما »
مجموعه تلویزیونی «خانه ما» به کارگردانی سامان مقدم  و  تهیه‌کنندگی حمید رحیمی نادی از دوشنبه 30  اسفند ماه، هر شب ساعت 23:00  روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد .  
سریال تلویزیونی  «خانه ما»  که  سرپرست نویسندگان آن را خشایار الوند  برعهده     دارد    در 60  قسمت  40 دقیقه ای مضمونی کمدی دارد  و  داستان پنج خانواده را روایت می کند که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این پنج خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می‌شوند که با هم زندگی کنند... .
بازیگرانی چون فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی و  مهوش وقاری در این مجموعه  به ایفای نقش می‌پردازند. باز پخش این سریال 14:30  روز بعد خواهد بود .
* برنامه «سه‌گاه» به تهیه‌کنندگی مجید معبودی، در 16 قسمت 60 دقیقه‌ای در ایام نوروز و هفته آخر پخش می شود.
* برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی بشیری در 13 قسمت30 دقیقه‌ای، یکی دیگر از برنامه های عصرگاهی شبکه برای ایام نوروز است.
* برنامه شبانگاهی «سفربه‌خیر» به تهیه‌کنندگی طهماسبی در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای روانه آنتن می شود.
* برنامه گزارشی «راهیان نور» در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای به صورت زنده ظهرها پخش می شود.
* مستند گزارشی «آبرومندان تاریخ» به تهیه‌کنندگی خلیل‌پور در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای از برنامه های ظهرگاهی شبکه در ایام نوروز است.
* برنامه ترکیبی 13 قسمتی «دو طرفه» (آرامش بهاری) به تهیه‌کنندگی عباسی به مدت زمان20 دقیقه‌ در ایام نوروز پخش می شود.
* برنامه «لبخند سه» به تهیه‌کنندگی موسوی در15 قسمت 15 دقیقه‌ای در فواصل بین برنامه ها از شبکه پخش می شود.
* جشنواره ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی به مدت 90 دقیقه‌ از این شبکه پخش می شود.
مسابقات فوتبال در ایام نوروز 96
همچنین در ایام نوروز مسابقات فوتبال تیم ملی و همچنین تیم های باشگاهی ایران نیز برگزار می شود، که زمان پخش آنها به قرار زیر است:
قطر ـ ایران. 3 فروردین، ساعت 20:30
ایران ـ چین. 8 فروردین، ساعت 17:30
نفت آبادان ـ پرسپولیس. 12 فروردین، ساعت 16:30
استقلال ـ فولاد خوزستان. 12 فروردین، ساعت 18:50
پرسپولیس ـ پیکان. 16 فروردین، ساعت 18:50
گسترش فولاد ـ استقلال. 17 فروردین، ساعت 17:30
 
شـبـکـه چـهـار سـیـمـا
*مجله موسیقی «نغمه ها» کاری از گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری هر روز  با پخش موسیقی فاخر و معرفی آثار استادان موسیقی روی آنتن می رود.
*برنامه «چهارسوی علم» به تهیه کنندگی نیکو معبودی مقدم،  آخرین دستاوردهای جهان درباره مسائل علمی و فنی، پزشكی، هوا و فضا، حیات وحش باستان شناسی، فن آوری، دایناسورها، آتشفشان ها و . . .  را برای مخاطبان به تصویر می کشد.
*انیمیشن «طوطی نامه» به تهیه کنندگی وریا نیک منش و مریم هاشم نژاد، کاری از گروه تامین برنامه داستان و قصه های ایرانی را روایت می‌کند.
*مجموعه «طنزپیشگان» به تهیه کنندگی علیرضا طارمی در ایام نوروز به بررسی کارنامه کمدین های معروف سینما و پخش برگزیده‌ای از فیلم‌های آنها  خواهد پرداخت.  وودی آلن، توتو، جک لمون، پیتر سلرز، ویل هی، چارلی چاپلین و...  از جمله کمدین هایی هستندکه آثار آنها در این برنامه به نمایش در می‌آید.  
*معرفی کتاب و مجموعه فیلم‌های سینمایی که در رابطه با آن اثری ساخته شده در برنامه «سینما کتاب» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه به تهیه کنندگی محمود فاتحی پخش می‌شود.
*برنامه «فانوس» با هدف معرفی جدیدترین کتاب های چاپ شده در بازار کتاب به تهیه کنندگی محمد رحیمی پخش خواهد شد.
*واحد تامین برنامه شبكه چهار سیما برنامه «گیشه» را برای نوروز 96 تدارك دیده است كه علاوه بر پخش فیلم‌های روز سینمای جهان، شاهد تحلیل این آثار نیز خواهیم بود.  
*پخش برنامه «گیشه» از 29 اسفندماه آغاز می‌شود تا 13 فروردین ماه ادامه می‌یابد. آثار سینمایی كه در نوروز 96 در این برنامه به روی آنتن شبكه چهار سیما می‌روند برای اولین بار پخش می شوند و تمامی  
آن ها  نامزد و دریافت جوایز اسكار و جشنواره‌های بین المللی شده‌اند.
عناوین فیلم‌های سینمایی نوروزی شبكه چهار به شرح ذیل است: «مردی كه بی نهایت را می شناخت»، «صفحه حوادث»، »«برف شكن» به كارگردانی بونگ جون هو و با بازی كریس اونز روایت قطاری كه حامل آخرین بازماندگان سرمای وحشتناك زمین است، «پیرمرد صدساله ای كه از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» به كارگردانی فلیكس هرنگرن و بازی هالوك بیلگینر و میلیسا سوزن  (نامزد دریافت اسكار بهترین گریم، برنده 6 جایزه اروپایی و نامزد جایزه گویا برای بهترین فیلم اروپایی)، «هتل بوداپست» به كارگردانی وس اندرسون و بازی رالف فاینس (برنده 4جایزه اسكار بهترین موسیقی فیلم ،بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین طراحی لباس در اسكار 2016)، «به ترتیب خروج از صحنه» (نامزده برد 10جایزه اروپایی)، «آواز غروب» (برنده جایزه بهترین جلوه های فیلم بفتا و نامزد دریافت 10 جایزه دیگر)، «نهم آوریل» (نامزد 2جایزه در جشنواره روبرت)، «روز ملی»، «سیارك»،«آدمكش» (نامزد جایزه بفتا برای بهترین فیلم غیر انگلیسی)،«بوگوی»، «مریخی» (نامزد 7جایزه اسكار، برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه های ویژه و نامزد دریافت 116جایزه دیگر)، «مدیترانه » (نامزد دریافت جایزه منتقدین جشنواره كن)
*از دیگر برنامه های شبکه چهار سیما برای نوروز 96 می توان به :  مجموعه خارجی «گفتگو» با کارگردانان مطرح سینمای جهان، میان برنامه-مستند هایی از طبیعت،حیات وحش و موسیقی « پنگان،ایما،سپنج »، «نوروز فرحان»با موضوع معرفی آداب و رسوم اقوام ایرانی در نوروز به تهیه کنندگی بابک بهداد، «پارینه» مستندهایی از اولین پرواز تا پیشرفته ترین هواپیماهای امروز-صنعت هوانوردی تا امروز، سریال خارجی « دوران کهن »، مستند «ایران»، مجله فرهنگی «روزگار»، مجله فرهنگی، ادبی، هنری و شبانگاهی «چشم شب روشن» با اجرای محمد صالح علاء و تهیه کنندگی امیر قمیشی، میان‌برنامه «کتاب عیدی بدهیم»، «نگارخانه»  و... اشاره کرد.
 
شـبـکـه پـنـج سـیـمـا
* مسابقه «آقای آتش نشان» که رقابت مهیج داوطلبان استخدام در آتش نشانی را به تصویر می کشد در این ایام پخش می شود.
* جشن شبانه «همام کیش» که جشنی مردمی در تالار شهر جزیزه کیش است، هر شب با یک مهمان که از چهره های ورزشی و هنری است، روی آنتن می رود.
* تاک شوی «یک بار دیگر» با  اجرای احمد نجفی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای ایام نوروز است.
* برنامه عروسکی «شبکه پنجک» ویژه کودکان، هر روز پخش می شود.
* جشنواره ظهر گاهی «فیلم های سینمایی» هر روز ساعت 13:30 از این شبکه پخش می شود. در این جشنواره مجموعه ای از فیلم های سینمایی و تلویزیونی به نمایش در می آید.
* تاک شو «همین اول سالی» با اجرای علی مرادی از دیگر برنامه های این شبکه در ایام نوروز است.
 
 
شـبـکـه آمـوزش
گروه آموزش های عمومی
* برنامه «همیشه خونه» به تهیه كنندگی مجید صحاف در ایام نوروز با موضوعاتی همچون اصول و آموزش رفتارهای مناسب به هنگام سفر برای حفظ محیط زیست، هفت سین، آداب و دانستنی های آن، شعرخوانی ویژه ایام نوروز، تغذیه سالم در ایام نوروز، نكات ایمنی منزل به هنگام سفر، معرفی نرم افزارهای مناسب سفر، پخش گزارش از اماكن تاریخی و تفریحی كشور، معرفی كتاب های مناسب برای مطالعه در ایام نوروز و ... همراه مخاطبان شبكه آموزش است.
این برنامه در قالب انیمیشن، مستند گزارشی، میان برنامه، گفت و گو و مصاحبه با دكوری مناسب ایام نوروز، تقدیم مخاطبان می شود. زمان پخش  این برنامه در ایام نوروز از ساعت 21 به ساعت  10 صبح تغییر یافته است.
گروه مهارت های تخصصی
* شبكه آموزش سیما در نوروز 96 با مسابقه «قند پهلو» لحظات مفرحی برای مخاطبانش فراهم می كند.
نوروز امسال هشتمین فصل برنامه «قندپهلو» در 16 قسمت با حضور شاعران و طنزپردازانی از سراسر كشور، تقدیم علاقه‌مندان شعر طنز می‌شود. تهیه‌كنندگی این برنامه را امیر قمیشی برعهده دارد، رضا رفیع آن را اجرا می‌كند و ناصر فیض و شهرام شكیبا به‌عنوان داور در برنامه حضور دارند.
* برنامه «حریم مهرورزی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین علیاری و کارشناس ـ مجری دکتر مهدی لبیبی روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه ساعت 24 با حضور کارشناسان صاحب نظر، مسائل عاطفی و ارتباط بین زوجین را مورد بررسی قرار می‌دهد. محور اصلی برنامه استحکام روابط زوجین، عشق‌ورزی، توجه به پویایی روابط عاطفی و جنسی سالم میان همسران و... است.
تامین برنامه
* مستند «انسان و دانش»؛ که هر روز پخش می شود، از مستندهایی راجع به دانشمندان و انسان های مشهوری است که با کارهای خارق العاده و بی نظیر، زبانزد عام و خاص شدند.
* مستند «انسان و طبیعت»، از رابطه بین انسان ها و طبیعت، تصاویری شگفت انگیز حکایت می کند.
* برنامه شاد «نوروز عروسک ها» در ایام نوروز پخش می شود.
* برنامه «مشاعره بهاری» با اجرای اسماعیل آذر، در ایام نوروز پخش می شود.
* مجموعه مستند «جویندگان کسوف» ساخته برادران صفاریان‌پور در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای پخش می‌شود.
در این مستند مهم‌ترین و جذاب‌ترین خورشیدگرفتگی‌های جهان در سرزمین‌های مختلف به نمایش گذاشته می شود. این مجموعه مستند ضمن روایت این پدیده علمی آن را دستمایه پرداختن به سرزمین‌هایی کرده است که گروه جویندگان کسوف به آنجا سفر می‌کنند؛ از قطب جنوب تا جنگل‌های آمازون، آفریقا، اقیانوس آرام و سیبری، مقصد آنها جایی است که سایه ماه به آن سفر می‌کند.
* سریال خارجی «معلم مدرسه» نیز در این ایام پخش می شود.
* مجموعه نمایشی خاطره انگیز «قصه های مجید» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیومرث پوراحمد، به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.
 سریال به‌یادماندنی «قصه‌های مجید» با هنرنمایی زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان‌، مهدی باقربیگی‌ و جهانبخش سلطانی درباره‌ی پسر جوانی به اسم مجید است که با مادربزرگش زندگی می‌کند و در پی داستان ماجراهای جالبی سد راهش قرار می‌گیرد.
* مستند قرآنی «نشانه ها» به تهیه کنندگی علیرضا سپهرین در 10قسمت 30 دقیقه‌ای با اجرای محمدرضا شریفی‌نیا و گویندگی جلیلوند هر روز از شبکه آموزش پخش می‌شود.
این مستند آیات موجود در قرآن را با توجه به علم امروز تحلیل و به تصویر می‌کشد. همچنین این مستند قرآنی اشاره دارد به آیات قرآنی در زمینه مسائل پزشکی، علمی، تاریخ، شیمی اشاره دارد و با توجه به علم روز حقیقت ان را به نمایش می‌گذارد.
* مستند «ایران و ایرانی» با نمایش تصاویر جذاب و بکر از سرزمین ایران و گردشگری در نقاط و شهرهای مخالف کشور، هر روز از شبکه آموزش پخش می شود.
* برنامه تولیدی «دکتر سلام» با هدف آموزش عمومی سلامت و سفر مربوط به ایام عید، از این شبکه پخش می شود.  
* «من می توانم»، برنامه ای در حوزه کار آفرینی است که در آیتم های کوتاه به معرفی مشاغل ساده می پردازد. این برنامه با رویكرد مهارت، دانش و شناخت حرف موجود به منظور آشنایی جوانان با مشاغل مختلف و به منظور كسب امنیت مالی از طریق كار كردن تولید شده است كه در ایام نوروز از شبكه آموزش سیما پخش خواهد شد.
در این برنامه اینكه یك شغل چقدر زمان برای یادگیری نیاز دارد و مقدار درآمد و مكان های یادگیری آن كجاست در قالب اینفوگرافی های كوتاه آموزش داده می شود.
* برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» به تهیه كنندگی حمید رضا علیزاده و اجرای مهیار مجیب و همچنین آموزش فرانك امیری كه مدرس بین المللی دانشگاه و صاحب تالیفات بسیاری در حوزه تصویرسازی و نقاشی كودكان است، به روی آنتن می رود. این برنامه بر مبنای آموزش روانشناسی و كار جمعی به كودكان كمك می كند تا ایده های خلاقانه خود را كه در ذهنشان ایجاد می شود بدون دخالت بزرگ ترها اجرا كنند.
موضوع های اصلی برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» خلاقیت، كار تیمی و مشاركت جمعی و همچنین متكی نبودن به ابزار خاص است كه در ایام نوروز با هدف بررسی موضوعات تربیتی، صله رحم و شكرگزاری از نعمت های خداوندی، پخش می شود. در ایام نوروز عروسك های جدیدی به برنامه اضافه می شوند تا فضای شادتری در این ایام برای كودكان ایجاد شود.
* برنامه «كاروانسرا» در 13 قسمت 40 دقیقه ای به تهیه كنندگی سیاوش صفاریان پور از دیگر ویژه برنامه های نوروزی شبكه آموزش است. این برنامه با الهام از مهم ترین سفرنامه هایی ساخته شده كه در ایران نوشته شده اند، یا چهره های مهم ایران درطول سفرهای شان نگاشته اند؛ سفرنامه هایی از ناصرخسرو گرفته تا ماركوپولو.
در این برنامه گفت و گو محور، شاهد یك مهمانی عیدانه ای هستیم كه در آن گروهی با تخصص های متفاوت هر شب به یك سفر می روند.
* از دیگر برنامه هایی كه در ایام نوروز میهمان خانه های ایرانی است برنامه «عدالتخانه» خواهد بود.  
در برنامه «عدالتخانه» به تهیه كنندگی سید اشرف طباطبایی تلاش خواهد شد با طراحی و تولید مضامین متنوع اجتماعی در بسته‌های تصویری ـ تلویزیون، با برخورداری از ادبیات و ارزش های نمایشی، گوشه‌های پنهان قوانین جاری كشور به آگاهی مخاطبان رسانده شود.
در هر قسمت از این مجموعه سرگذشت یكی از پرونده‌های موجود در تعزیرات حكومتی كشور، یا دادگستری بازسازی می‌شود.
* برنامه «دكتر سلام» از دیگر ویژه برنامه های ایام نوروز است كه با هدف آموزش و آگاهی نحوه رفتار و شناسایی و پیشگیری از بیماری ها به موضوعات متناسب با این ایام از جمله تغذیه در نوروز، طب سفر، آموزش كمك های اولیه در سفر، محیط زیست، سلامت اجتماعی و روانی در سفر، ورزش و حركات اصلاحی در سفر، كنترل بیماری ها در سفر و سلامت سالمندان و كودكان در نوروز می پردازد.
«دكتر سلام» به تهیه كنندگی المان مرقوب نیا در همه زمینه های پزشكی و باورهای غلط پزشكی و سایر مسائل اطلاع رسانی می كند.
 
شـبـکـه مـسـتـنـد سـیـمـا
مستندهای سینمایی جدید، مجموعه «سفر بزرگ» و رونمایی از تولیدات و آثار تولیدی و تامینی جدید از ویژه برنامه های شبکه مستند سیماست که از 28 اسفند ماه برای بینندگان پخش می شود.
 
*هر روز از ساعت 14 تا 15 ، مستندهای منتخب حیات وحش از جمله «زندگی پستانداران»، «امپراطوری جنگل»، «جغد سفید برفی»، «مرغان شهدخوار»، «ماهیان راه رونده تنگه لمبه»، «حیات وحش فرانسه»، «قصر طبیعت» و «باما و گوریل های گمشده» پخش می‌شوند که در طول سال محبوب‌تر بوده‌اند.
ساعت 15 تا 16 به پخش منتخب مستندهای تک قسمتی شبکه که در سال 95 روی آنتن رفته‌اند، اختصاص دارد. این آثار عمدتا پرتره شخصیت های تلویزیونی و مستندهای برتر شبکه هستند و از جمله آنها می توان به «عمو اوغلی»، «عاشقانه آروم»، «صندوقچه خاطرات»، «حریم سبز»، «آقا جلال و مستر رابرت»، «جویندگان»، «زاده مهر»، «رو به فردا»، «مرد لبخند»، «ماریا»، «عمو قناد»، «بار دیگر مردی که دوستش می داشتیم»، «راننده و روباه»، «سپیدار» و «انسان و طبیعت» اشاره کرد.  
*در باکس ساعت 16 تا 17 دو مجموعه مستند 6 قسمتی «پرواز» با موضوع انواع ورزش‌ها، بازی‌های جذاب و هیجان انگیز و ماجراجویانه مانند رافتینگ، بانجی جامپینگ و پاراگلدایدر، مجموعه 5 قسمتی «سفرنامه زاگرس»، مستند 4 قسمتی «سفر به سرزمین پدر بزرگ» و مستند «هبوط» روی آنتن می‌رود.  
*جدول پخش شبکه مستند در ساعت 17 تا 19 با عنوان «سینما مستند» به پخش فیلمهای سینمایی مستند اختصاص دارد. در این باکس آثاری چون «آلفرد هیچکاک»، «مسابقه انقراض»، «مردم مرغی»، «جل الخالق»، «بازی عاج و تخت»، «من بولت هستم»، «شکر»، «زندگی انیمیشنی»، «ظهور زلاتان»، «سیزدهم»، «شکارچیان عقاب»، «در دل آتشفشان»، «دی پالما»، «آتش در دریا»، «مرثیه ای برای رویای آمریکایی» و «زنی به نام بلفاست» پخش خواهد شد.
*در جدول پخش ساعت 19 تا 19:30 مجموعه چهار قسمتی «ماندنی‌ها» با معرفی کلکسیونهای خاص و مجموعه 13 قسمتی «کارون شریان تمدن» روی آنتن می‌رود.
*برای ساعت 20 تا 21 شبهای نوروزی از سه شنبه 1 فروردین مجموعه جدید و پرطرفدار «سفر بزرگ» از شبکه مستند روی آنتن خواهد رفت. این مجموعه یکی از جذاب ترین و پربیننده ترین مستند های برتر دنیا با موضوع معرفی، آزمایش و مقایسه انواع مختلف خودرو است.
*در جدول پخش شبکه در ساعت 21 تا 21:30 قسمتهای جدید مجموعه «ایران» ساخته حمید مجتهدی روی آنتن خواهد رفت.
*ساعت 21:30 تا 22:30 به پخش مستندهای بلندی که تولید جدید شبکه یا تأمینی هستند، اختصاص دارد و تعدادی از مستندهای جذاب در این ایام برای اولین بار رونمایی می شوند.
*از جمله این آثار می‌توان از «تب تن» به کارگردانی محسن غلامزاده، «یک روز آبی» ساخته سلیمان خادمی، «بی بازگشت» به کارگردانی مرجان ریاحی، مستند تحسین شده «آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی، «آقای هرتز» ساخته صادق داوری فر، «قزل شیر» به کارگردانی جمشید مجددی، «دامن شاهیجان» ساخته سلیمان خادمی، «کمی آن سوتر» به کارگردانی شکرگذار ناوی، «تکاب سرزمین سیاحت» ساخته سیدرضا رضویان، «قبیله آل نفت» از حبیب علوانی، «جادوی سینما» ساخته محمدباقر سلمانی ، «دوران افشاریه» به کارگردانی ابوالفضل توکلی، «تشریفات خصوصی» ساخته سجاد ایمانی، «امپراطوری سنجابها» از فرشاد افشین پور، «عروس بوکان» ساخته فتح الله امیری و «باغ های ایرانی» به کارگردانی هادی آفریده نام برد.
*«ثمرقند» تولید جدید شبکه مستند هر شب ساعت 22:30 پخش می‌شود. این مجموعه مستند در 16 قسمت به معرفی شیرینی‌های معروف شهرهای مختلف ایران و مراحل تهیه آن‌ها می‌پردازد.
*ساعت 23 تا 24 هر شب مربوط به پخش مستندهای حیات وحش جدید است که صحنه های بسیار دیدنی ، جذاب و کمتر دیده شده حیات وحش در قالب این آثار روی آنتن می‌رود. «مادینه‌های وحشی استرالیا»، «شیرهای سرگردان هند»، «دریاها و اقیانوس ها»، «داستانهای یک جنگل»، «نهنگ کوهان دار»، «دنیای حیوانات موذی»، «ریشه های رمز آلود پرندگان مهاجر»، «فک»، «روباه»، «غول های کوچک»، «میمون برفی» از جمله این آثار هستند.
 
 
شـبـکـه افـق
شبکه افق با مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های ترکیبی و زنده و مستند به استقبال ایام نوروز 1396 می‌رود.
*مجموعه‌ای از برنامه‌های زنده تلویزیونی، ترکیبی، مستند و فیلم‌های سینمایی برای پخش از شبکه افق در نوروز 96 در نظر گرفته شده است.
*«رادیو تاکسی» عنوان مجموعه‌ای مستند – اجتماعی است که به بازخورد خبرهای مختلف در سطح اجتماع می‌پردازد؛ در هر قسمت خبری از رادیو در یک تاکسی پخش و بازخورد مسافران در مورد آن به تصویر کشیده می‌شود.
حسین مطلبی تهیه‌کنندگی این مستند را بر عهده دارد و قرار است طی ایام نوروز در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای هر روز ساعت 15:30 روی آنتن برود.
*از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه افق می‌توان به «سیم آخر» اشاره کرد؛ مجموعه‌ای مستند با تهیه‌کنندگی احسان فولادی‌فر که در هر قسمت به یکی از مشاغل سخت در جامعه می‌پردازد.
این مجموعه در 13 قسمت 26 دقیقه‌ای هم ساعت 18:00 هر روز پخش می‌شود و ساعت‌های 1:30 بامداد و 12:00 ظهر روز بعد هم برای پخش تکرار آن در نظر گرفته شده‌اند.
*«یه کار خوب» عنوان مستند مسابقه‌ای 13 قسمتی است که در ایام عید 96 هر روز ساعت 21:00 روی آنتن شبکه افق خواهد رفت و تکرار آن هم در ساعت‌های 6:00 و 13:30 روز بعد پخش می‌شود؛ در این مسابقه تلاش چند جوان برای ایجاد یک شغل و درآمدم اقتصادی به تصویر کشیده شده و محمد ساسان تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است.
*همچنین مجموعه مستند «دکوپاژ» هم از دوشنبه 30 اسفند روی آنتن می‌رود؛ زمان پخش این برنامه 13 قسمتی هر شب ساعت 22:30 خواهد بود که تکرار آن هم ساعت 9:00 صبح روز بعد پخش می‌شود؛ در هر قسمت این مستند 42 دقیقه‌ای یکی از



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات کامل برنامه های نوروز 96 مشخص شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..