تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سند قرآن و فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب می رسد

گروه شبکه های اجتماعی: رئیس مرکز رسانه های دیجیتال گفت: کارگروه قرآن و فضای مجازی را ایجاد کردیم که براساس آن سند قرآن و فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب خواهد رسید. همچنین طرح‌های خوبی را در این زمینه عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه شنبه 17 اسفندماه، در آئین پایانی نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال که در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به ویژگی نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال گفت: رشد 220 درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از ویژگی‌های این دوره از جشنواره به شمار می‌رود. همچنین سال 95 را سال خروج از رکود می‌دانم؛ چراکه در سال 93 و 94 شاهد رکود بودیم.

وی افزود: به عنوان کارشناس پیش‌بینی می‌کنم که سال 96 سال بهتری نسبت به سال‌های 94 و 95 باشد. همچنین وظیفه مرکز، ایجاد محیط امن و سالم در فضای مجازی است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما قادر به مدیریت فضای نامحدود در فضای مجازی نیستیم و این امر نیازمند تولید محتواست. همچنین با طرح شامد(شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال) سعی کرده‌ایم زیرساخت‌ها را مکانیزه کنیم.

وی بیان کرد: 43 هزار سایت داخلی نشانه‌دار شدند. همچنین براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کانال‌های بیش از پنج هزار باید از مرکز مجوز دریافت کنند که براین اساس بیش از پنج هزار و پانصد کانال و بیش از یک هزار صفحه مجوز گرفته‌اند.

موسویان اظهار کرد: کانال‌های آموزشی رتبه اول را در میان کانال‌ها دارند و اطلاع‌رسانی- خبری، اطلاع‌رسانی – تبلیغاتی و سرگرمی در رتبه‌های بعدی قرار دارد. کانال گیزمیز 15/2 میلیارد بازدید دارد؛ بنابراین از آنجا که کانال‌ها با هزینه کم بیشترین مخاطب را دارند، شناسه الکترونیک ثبت ملی محتوای دیجیتال(شامد) امری ضروری است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از سیصد مؤسسه به یک هزار و چهارصد مؤسسه دیجیتال رسیدیم که در سال 96 شاهد تولید آثار فاخر خواهیم بود. همچنین ما تا کنون 15 هزار و سیصد و چهار مجوز تکثیر و 26 هزار پروانه صادر شده است.
وی بیان کرد: دهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال را در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد. همچنین نمایشگاه در سال آینده هم به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

موسویان اظهار کرد: در سال آینده چهار نمایشگاه استانی دیجیتال را در مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز را با هدف فرهنگ سازی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: کارگروه قرآن و فضای مجازی را ایجاد کردیم که براساس آن سند قرآن و فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب خواهد رسید. همچنین طرح‌های خوبی را در این زمینه عملیاتی خواهیم کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سند قرآن و فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب می رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..