تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جهانگیری: ایران محدودیتی برای همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا قائل نیست

جهانگیری: ایران محدودیتی برای همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا قائل نیست

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  اسحاق جهانگيري عصر امروز (سه شنبه) در ديدار "پيتر پلگريني" معاون نخست وزير اسلواكي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران روابط خوبي در بخش صنعتي با چكسلواكي سابق داشته است و اين سابقه مثبت در روابط اقتصادي دو كشور در كنار ظرفيت هاي موجود مي تواند زمينه توسعه مناسبات اقتصادي ميان ايران و اسلواكي را فراهم كند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به تبادل هيات هاي عالي رتبه و سفرهاي اخير مقامات دو كشور، افزود: اين سفرها مي تواند نقش موثري در توسعه و تقويت روابط دو جانبه داشته باشد و اميدوارم سفر شما منجر به تحول جدي در روابط دو كشور و توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه اي و بين المللي شود.

وي با اشاره به اينكه برخي موافقت نامه هاي پايه مورد نياز همكاري هاي دو كشور تا كنون به امضا رسيده است، خاطر نشان كرد: بايد تلاش كنيم مسائل بانكي ميان دو كشور را به سرعت حل و فصل كنيم چرا كه روابط بانكي پيش نياز توسعه روابط تجاري و اقتصادي است.

جهانگيري امضاي يادداشت تفاهم ميان وزارت امور اقتصادي و دارايي ايران و بانك اسلواكي كه امروز انجام شد را گامي مهم در جهت توسعه روابط اقتصادي ميان دو كشور دانست و افزود: يكي از ظرفيت هاي قابل توجه ايران وجود منابع و ذخاير عظيم نفت و گاز است كه مي تواند زمينه همكاري بسيار خوبي براي سرمايه گذاري شركت هاي اسلواكي و صادرات انرژي به اروپا باشد.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران از همكاري بخش خصوصي دو كشور در فعاليت هاي صنعتي و اقتصادي استقبال مي كند، به حضور گروهي از بخش خصوصي اسلواك در هيات همراه معاون نخست وزير اين كشور اشاره و اظهار اميدواري كرد مذاكرات ميان بخش خصوصي دو كشور منجر به توافقات سازنده و گسترش همكاري ها شود.

جهانگيري ادامه داد: ايران علاوه بر آمادگي براي توسعه همكاري هاي اقتصادي ميان دو كشور، از گسترش روابط در زمينه فرهنگي با اسلواكي نيز استقبال مي كند و اميدوارم شاهد امضاي موافقتنامه همكاري در بخش فرهنگي ميان دو كشور باشيم.

وي همچنين با اعلام آمادگي ايران براي توسعه روابط ميان دانشگاه هاي دو كشور، از ايجاد كرسي زبان فارسي در يكي از دانشگاه هاي اسلواكي قدرداني كرد و گفت: اميدوارم زبان فارسي به يكي از رشته هاي درسي در اسلواكي تبديل شود و ايران حمايت هاي لازم را در اين زمينه انجام خواهد داد.

جهانگيري با تاكيد بر اينكه آمادگي ايران براي گسترش همكاري ها با اتحاديه اروپا جدي است، گفت: در يك سال سپري شده از توافق برجام هيات هاي متعددي از اروپا به تهران سفر كرده اند و توافقات خوبي نيز ايجاد شده و از طرف ايران محدوديتي براي همكاري با كشورهاي عضو اتحاديه اروپا وجود ندارد.

معاون اول رييس جمهور افزود: انتظار داريم همين رويكرد در طرف مقابل و از طرف كشورهاي عضو اتحاديه اروپا نيز وجود داشته باشد.

معاون نخست وزير اسلواكي نيز در اين ديدار با بيان اينكه روابط دو كشور از ديرباز روابطي مثبت و سازنده بوده است،‌ گفت: نگاه اسلواكي به ايران نگاهي صميمانه و دوستانه است و علاوه بر توسعه روابط اقتصادي آماده تقويت روابط دو جانبه سياسي نيز هستيم.

پيتر پلگريني با بيان اينكه اسلواكي از توافق نامه برجام به طور كامل حمايت مي كند، گفت: اسلواكي با اعمال تحريم عليه هر كشوري مخالف است و هيچگاه از اعمال تحريم عليه ايران نيز حمايت نكرده است چرا كه معتقد هستيم اعمال تحريم ها به هيچكس كمك نخواهد كرد.

وي با اعلام حمايت اسلواكي از توسعه روابط بانكي ايران با كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، به ملاقات ها و مذاكرات خود با مقامات ايراني اشاره كرد و گفت: امروز تفاهم نامه اي ميان بانك اسلواكي و وزارت اقتصاد ايران به امضا رسيد كه مي تواند محرك و مشوقي براي رشد مبادلات اجرايي دو كشور باشد.

معاون نخست وزير اسلواكي با تاكيد بر اينكه كشورهاي اروپايي بايد درك بهتري از وضعيت جاري و موقعيت فعلي ايران داشته باشند، افزود: ايران در سالها و ماههاي اخير پيشرفت هاي فراواني داشته است كه كشورهاي اروپايي بايد در جريان اين پيشرفت ها قرار گيرند.

پيتر پلگريني با اشاره به نشستي كه در اكتبر سال جاري در اسلواكي برگزار خواهد شد، گفت: تلاش خواهيم كرد از مقامات ايراني نيز در اين نشست دعوت كنيم تا وضعيت فعلي و چشم انداز بهتري از ايران را در حضور مقامات كشورهاي اروپايي معرفي كنند.
وي افزود: روابط دو كشور نبايد مختص به سرمايه گذاري و مناسبات اقتصادي باشد و اسلواكي فضاي مناسبي براي فعاليت شركت ها و اتباع ايراني فراهم خواهد كرد.

معاون نخست وزير اسلواكي افزود: اسلواكي از ژانويه ۲۰۱۷ نام ايران را در زمره كشورهايي قرار داده است كه اتباع آن مي توانند از بورسيه تحصيلي اسلواكي استفاده كنند و اين موضوع مي تواند در توسعه روابط دو كشور و ارتباط دو ملت نقش موثري داشته باشد.

وي با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاي دو كشور در بخش هاي مختلف گفت: ايران از دانش خوبي در بخش تحقيق و توسعه برخوردار است و دو كشور مي توانند در فناوري هاي نو و پروژه هاي تحقيقاتي مشترك همكاري كنند.

29212




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جهانگیری: ایران محدودیتی برای همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا قائل نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..