تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون دبیرخانه: برجام درآمد گردشگری مناطق آزاد را به 120 هزار میلیارد ریال رساند

محمد معزالدین روز سه شنبه در حاشیه همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نخستین بار در کشور در زمان دولت یازدهم بحث توجه به گردشگری مناطق آزاد به عنوان یک هسته از 10 هسته استراتژی توسعه مناطق آزاد مورد توجه قرار گرفت و توسط دولت ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: سعی مناطق آزاد بر این است که برای تامین سرمایه به سمت ایجاد مراکز مالی پیش بروند و از طریق ایجاد این مراکز، امکان جذب سرمایه را فراهم و به نحوی حرکت کنند که نگرانی سرمایه گذار را به صفر برسانند.
وی یکی دیگر از روش های مورد نظر مناطق آزاد را ایجاد امکان اقامت سرمایه گذاران بین المللی در این مناطق دانست و اظهار کرد: برای ارایه اقامت به سرمایه گذاران کشورهای همسایه باید مشکلات مربوط به صدور اقامت و تدوین قوانین سخت اداری که از سوی دستگاه های مختلف صورت می گیرد، برچیده شود تا بتوان به اهداف توسعه ای مناطق آزاد نزدیک تر شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ادامه داد: در سال گذشته بیش از 800 هزار نفر از منطقه آزاد ماکو بازدید کرده اند که 6 هزار میلیارد ریال از این طریق عاید این منطقه شده است.
وی افزود: زیر ساخت های ما در گردشگری ناهمگون و ناهنجار است و برای جاده ها، هتل ها، ناوگان هوایی و دریایی بهتر، احتیاج به زمان داریم که البته در خصوص زیرساخت های گردشگری اقدامات خوبی در منطقه آزاد ماکو در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، هفت منطقه آزاد مصوب در کشور وجود دارد که شامل مناطق آزاد کیش، قشم، اروند، چابهار، ارس، انزلی و ماکو می شود.
منطقه آزاد ماکو در شمال غرب کشور و در همسایگی ایران با ترکیه و نخجوان فعال است.
7132/2093 ** خبرنگار: حمید قاسمی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون دبیرخانه: برجام درآمد گردشگری مناطق آزاد را به 120 هزار میلیارد ریال رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..