تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص کم خونی در بارداری، توجه به علائم

برای تشکیل خون نوزاد، مادر احتیاج زیاد به مواد آهنی و عناصر خون ساز دارد.

علل کم خونی ها زیاد و مهمتر از همه کم خونی به علت کمبود و یا فقدان آهن در بدن می باشد. برای تشکیل خون نوزاد، مادر احتیاج زیاد به مواد آهنی و عناصر خون ساز دارد و چون آهن مهمترین عنصر تشکیل دهنده در خون لذا نوزاد آهن لازم برای تشکیل خون را از بدن مادر میگیرد و در صورتیکه مازاد مصرفی آهن به طور اضافه از خارج تامین نگردد، آهن بدن نقصان پیدا کرده و مادر کم خون می شود. 

در تشکیل خون علاوه بر آهن، عناصر و مواد غذایی دیگری نیز شرکت دارند که از آن جمله میتوان مواد پروتئین یا گوشتی را نام برد. بنابراین کم خونی ممکن است در اثر کمی گوشت و یا مواد پروتئینی نیز حاصل گردد و این کم خونی که به علت فقر مواد غذایی و یا کمی ویتامین به وجود می آید با کم خونی که در اثر کمبود آهن در بدن تولید میشود تفاوت دارد. کم خونی نوع دوم که در ایران نسبتا زیاد است بیشتر در بین مادرانی که تغذیه خوب ندارند و یا اینکه گوشت به مقدار کافی مصرف نمیکنند دیده می شود.

علائم کم خونی عبارتند از پریدگی رنگ، ضعف،سرگیجه،کم اشتهایی،اختلالات گوارشی، طپش قلب،لاغری که در اغلب کم خونی ها وجود دارند ولی نوع و علت کم خونی فقط از راه آزمایش خون معلوم میگردد. درمان کم خونی بستگی به نوع آن دارد و اصولا هنگام بارداری جهت پیشگیری، به زنان باردار مقداری آهن به صورت قرص، قطره، شربت، و یا آمپول به طور اضافه و برای مدت چندین ماه می دهند و در موارد کم خونی شدید درمان را طولانی تر کرده و در صورت لزوم،بیشتر از آمپولهای تزریقی آهن نیز استفاده می کنند. برای جلوگیری از پیدا شدن کم خونی نوع دوم، رژیم غذایی مخصوصی که غنی از گوشت و مواد پروتئین باشد توصیه میکنند و گاهی از اوقات از کپسول و شربت های مخصوص تقویت نیز استفاده می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص کم خونی در بارداری، توجه به علائم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..