تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا مجازات حبس برای بدهکار جایز است؟

حضرت آیت‌الله العظمی صافی به پرسشی درباره حبس بدهکار پاسخ گفته است.

به گزارش گروه وبگردی 20:30؛ متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

 

ج:به استحضار مبارک می‌رساند متأسفانه مهریه‌های سنگین در جامعه رواج پیدا کرده که خود باعث بر هم‌ریختن کانون‌های گرم خانواده شده است.


در برخی از همین خانواده‌ها که زوج به علّت سنگینی مهریه، توان پرداخت آن را ندارد، زوجه مهریه را به اجرا می‌گذارد و باعث بازداشت و حبس زوج می‌گردد. بفرمایید آیا از نظر اسلام، مجازات حبس در صورتی که زوج استطاعت در پرداخت مهریه‌ را نداشته باشد، شرعی و جایز است؟

 

س:به طور کلّی چنانچه مدیون (بدهکار)، قادر بر اداء بدهی خود نیست؛ مهریه باشد یا غیر آن، باید به او مهلت داده شود، و حبس او شرعاً جایز نیست. والله العالم

جام نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا مجازات حبس برای بدهکار جایز است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..