تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داستان فیلترینگ نرم‌افزار مسیریاب/ رسانه‌ها نگویند حجم‌خوری اینترنت

3 وزیر ارتباطات به ارائه توضیحاتی درباره نتایج بررسی‌های کمیته پیگیری مصرف حجم اینترنت پرداخت و تاکید کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته هیچ یک از اپراتورها تخلفی در این زمینه نداشته‌اند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.
نگوییم حجم‌خوری اینترنت
وی در پاسخ به سوالی درخصوص پیگیری‌های به عمل آمده درصورت انتقادات مردم از پایان زود هنگام حجم بسته‌های اینترنتی، تاکید کرد: بررسی‌های فشرده‌ای بر روی این موضوع صورت گرفته و بر اساس آنچه سه روز قبل به من اطلاع دادند، بررسی موارد انتخابی و همچنین شکایاتی که در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود گویای آن است که اپراتورها هیچگونه تخلفی در این زمینه نداشته‌اند.
وزیر ارتباطات در عین حال عنوان کرد: اینکه متاسفانه در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوری استفاده می‌شود تعبیر درستی نیست. اکنون تمام امور اپراتورها به شکل هوشمند صورت می‌گیرد و به شکل دستی نیست تا امکانی وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترک تغییر کند.
وی ادامه داد: ما در ابتدا احساس کردیم ممکن است در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسی‌های صورت گرفته به این قطعیت رسیدیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
واعظی بار دیگر تاکید کرد: آنچه باعث پایان زود هنگام حجم بسته‌های اینترنت می‌شود، استفاده مشترکان از فایل‌های ویدئویی است که حجم اینترنت را با سرعتی بسیار بالا به پایان می‌رساند.
وزیر ارتباطات ادامه داد: استفاده از فایل ویدئویی در تمام دنیا حجم پهنای باند بالایی را مصرف می‌کند.
چه شد که WAZE فیلتر شد
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که در خصوص فیلترینگ نرم‌افزار مسیریاب WAZE مطرح شده بود، گفت: اگر زمانی یک قاضی حکمی دهد شما خلاف آن عمل می‌کنید؟
واعظی ادامه داد: آنچه در مورد فیلترینگ این نرم‌افزار وجود داشت حکمی از دادستانی بود و این تصمیم در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای گرفته نشده بود بلکه یک قاضی در این باره حکمی را صادر کرده بود و ما با توجه به اینکه این نرم‌افزار جایگزین‌های متعدد داشته این دستور را اجرا کردیم.
وزیر ارتباطات در عین حال گفت: اگر زمانی این نرم‌افزار به کسب و کارها مربوط می‌شد یا جایگزینی برای آن وجود نداشت ممکن بود ما مذاکراتی در این خصوص داشته باشیم اما زمانی که این نرم‌افزار دارای جایگزین است چرا بخواهیم حتما از آن استفاده کنیم.
برنامه‌ریزی ۱۰ ساله در حوزه فضایی
وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص شورای عالی فضایی پرداخت و گفت: حدود شش تا هفت سال پیش در این شورا یک برنامه ۱۰ ساله به تصویب رسیده بود که دبیرخانه‌ این شورا نیز با فعالیت بسیار این امور را پیگیری می‌کرد.
واعظی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای ۱۰ سال دوم نیز آماده شده است و ما تلاش داشتیم این برنامه را تا اسفند ماه امسال به رییس‌جمهوری یا معاون اول برسانیم اما به دلیل حجم بالای کارها این موضوع به اوایل سال آینده موکول شد.
تفکیک نرخ اینترنت و اینترانت
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان تفکیک هزینه‌های اینترنت و اینترانت از سوی شرکت‌ها، اظهار کرد: لیستی از سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، آماده شده و ما سقفی را برای این موضوع در نظر گرفتیم که این سهم ۵۰ درصد بود اما طبق آخرین گزارش‌های رسیده برخی از شرکت‌های FCP حتی این قیمت را نیز کاهش داده‌اند و تعرفه‌های پایین‌تری را برای ارائه این خدمات در نظر گرفته‌اند. بدین ترتیب اکنون شرایط به گونه‌ای است که کم کم شرکت‌ها به این سمت حرکت می‌کنند که به جای آنکه مردم پهنای باند خریداری کرده و از خدمات استفاده کنند، به طور مستقیم محتوا بخرند.
وی ادامه داد: در واقع اجرای این طرح مانند تلفن است که در استفاده از آن مشترک می‌تواند با شماره‌گیری دو صفر به خارج از کشور متصل شود و با شماره‌گیری یک صفر شهرهای مختلف کشور را شماره‌گیری کرده یا حتی بدون وارد کردن صفر درون شهری مکالمه کند. در خصوص اینترنت نیز چنین تصمیماتی گرفته شده و تفکیک‌هایی از آن صحبت می‌شود بر این اساس است.
واعظی ادامه داد: اکنون تعداد بسیار زیادی نرم‌افزار در داخل کشور طراحی شده که ما همه اینها را در قالب شبکه ملی اطلاعات تعریف کرده‌ایم و می‌توان از آنها با هزینه‌ای پایین‌تر و سرعت و کیفیتی بهتر بهره گرفت.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داستان فیلترینگ نرم‌افزار مسیریاب/ رسانه‌ها نگویند حجم‌خوری اینترنت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..