تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دو اثر معنوی شهر نوش آباد در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد

دو اثر معنوی شهر نوش آباد در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد

جواد صدیقیان اظهار داشت: آیین کتل به شماره ۱۳۳۳ و آیین سقاخوانی نوش آباد به شماره ۱۳۳۴ به تازگی در فهرست آثار معنوی ناملموس کشور به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: در آیین کتل، مردم شهر، کودکان تازه بدنیا آمده را در روز عاشورای حسینی بیمه می کند و در آیین سقاخوانی نیز که از پایان عید غدیر هر سال، شروع می شود و در روز عاشورای حسینی نیز به عنوان طلایه دار هیات های مذهبی ادامه می یابد، گروهی به سرودن اشعاری در وصف علمدار کربلا و همچنین پیشوازی ماه محرم می روند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به اینکه با ثبت این دو اثر، ثبت آثار معنوی آران و بیدگل در فهرست آثار ملی کشور به هفت مورد رسید، تاکید کرد: آیین های مهم و با ظرفیتی در شهرستان به ویژه در ایام محرم وجود دارد که قابلیت ثبت در فهرست آثار ناملموس را دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود حدود ۱۴۰ اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور گفت: آران و بیدگل از این نظر رتبه دوم شهرستان های استان پهناور و کهن اصفهان را دارد.

صدیقیان ابراز امیدواری کرد: با توجه به شناسایی حدود ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی آران و بیدگل زمینه ثبت آثار بیشتر در فهرست آثار ملی کشور فراهم شود.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دو اثر معنوی شهر نوش آباد در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..