تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم خطرناک در بارداری، چه وقتی دکتر برم؟

مراقبت های دوران یارداری برای سلامت بارداری بسیار حائز اهمیت هستند.

زنان در دوران بارداری با مشکلات زیادی مواجه می شونذ که بعضی از آن ها ممکن است بارداری را به مخاطره اندازد.

در چه مواردی حتما مادر حامله باید به کلینیک تخصصی زنان مراجعه کند؟

- خونریزی از مهبل حتی بسیار مختصر

- سردرد شدید و مداوم

- دردهای شکمی

- تب و لرز

- سوزش ادرار

- ورم صورت و دستها

- اختلالات بینایی و تار شدن چشمها

- استفراغ مداوم یا مزاحم

- خروج ناگهانی آب از مهبل

اختلالات گوارشی در دوران بارداری کدام است؟ آیا راههای پیشگیری و درمان این اختلالات را میدانید؟

حالت تهوع

اکثر خانمهای باردار در سه ماهه اول بارداری ( به خصوص در حاملگی اول) عمدتا به علت تغییرات هورموونی و اختلالات هیجانی و روحی از تهوع شکایت میکنند. برای رفع تهوع رعایت اصول زیر مفید است:

- شب قبل از خواب دو قطعه بیسکوییت یا سوخاری روی میز مجاور تخت بگذارید و صبح بعد از بیدار شدن و قبل از بلند کردن سر از بالش آنرا جویده و مدت چند دقیقه بر روی تخت دراز بکشید.

- برای صبحانه از شیر کم چربی و نان برشته استفاده کنید. به جای کره بهتر است مربا یا عسل بخورید زیرا مواد چرب حالت تهوع را تشدید می نماید.

- افزایش دفعات تغذیه و عدم مصرف غذاهای حجیم و استراحت بعد از هر غذا

- ساعت ۱۰٫۵ صبح نان برشته با یک لیوان شیر کم چربی یا آبمیوه

- سوپ سبزی، برنج،نان، و سالاد برای نهار مفید میباشد. غذاهای چرب و سرخ کرده سبب افزایش حالت تهوع میشود.

- یک لیوان آب میوه و نان برشته با بیسکووییت ساعت ۴ بعدازظهر

- گوشت بی چربی، سیب زمینی آب پز، سالاد گوجه فرنگی، کاهو برای شام

- یک لیوان شیر کم چربی یا آبمیوه یا بیسکوییت یا نان خشک قبل از خواب. شکلات، چای و قهوه همه کافئین هستند و باید قبل از خواب مقدار کمتری از آنها مصرف شود. این رژیم غذایی تا زمانی است که تهوع ادامه دارد. با پیشرفت حاملگی بدن به تغییرات موجود عادت کرده و حالت تهوع از بین می رود. خارج شدن زن باردار از تختخواب باید به آرامی صورت گیرد و در چند ساعت اول از حرکات شدید پرهیز نماید. مسواک نیز باید در صورت امکان به بعد موکول شود. در بیشتر مواقع با دراز کشیدن حالت تهوع بهبود می یابد. از اینرو به محض احساس اولین نشانه های تهوع دراز بکشید. راه دیگر دراز کشیدن بعد از هر غذا به مدت ۲۰ دقیقه است.چنانچه حالت تهوع ادامه یابد کیف یخ یا حوله سرد روی ناحیه معده قرار دهید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم خطرناک در بارداری، چه وقتی دکتر برم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..