تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض قرص های ضد بارداری، توجه کنید

بررسی عوارض و اثرات قرص های ضدبارداری در سلامت زنان نقش مهمی دارد.

اختلالات گوارشی، ناراحتی پستان و زیاد شدن وزن شایعترین آثار جانبی قرص ضد بارداری می باشد. خوشبختانه این عوارض به تدریج پس از چندماه از بین میرود. ازدیاد وزن تا حدودی معلول احتباس آب میباشد ولی به رژیم غذایی و افزایش اشتها نیز بستگی دارد. در نتیجه کنترل وزن در کسانیکه استعداد افزایش اشتها نیز بستگی دارد. در نتیجه کنترل وزن در کسانیکه استعداد افزایش وزن دارند بسیار مشکل است. بعضی خانمها از زیاد شدن شوره سر و ظاهر شدن جوش و لک صورت و ازدیاد ترشح مهبل شکایت دارند. بعد از قطع مصرف قرص ضدبارداری لک صورت به مرور کم رنگ میشود ولی ممکن است گاهی برای همیشه باقی بماند. به ندرت مصرف قرص ضدبارداری باعث افسردگی می شود که با قطع دارو رفع می گردد.گاهی نیز میل جنسی کاهش می یابد. در این موارد باید از روشهای جلوگیری دیگری استفاده نمود. بعضی از زنان از تهوع و استفراغ بعد از خوردن قرص شکایت میکنند. این حالت بیشتر در کسانی اتفاق می افتد که قرصها را در روز مصرف می کنند.

گاهی ریزش مو همراه با مصرف قرص دیده میشود این حالت موقتی بوده و خود به خود ریزش مو متوقف میشود. لکه بینی در خانمهایی که قرص ضدبارداری مصرف می نمایند نسبتا شایع است و علت ان ممکن است کمبود یا نقصان هورمون باشد. این حالت در مصرف نامرتب قرص و در مواردی که قرص در ساعتهای معینی از روز مصرف نمیشود، مشاهده می گردد.از آثار فرعی و مفید قرصهای ضدبارداری جلوگیری از درد موقع قاعدگی در ۹۰ درصد بیماران است. به علاوه از قرصهای ضدبارداری برای منظم شدن خونریزی ماهیانه و درمان جوش و موی اضافی صورت و درمان کیست تخمدان و جلوگیری از درد دوران قاعدگی نیز گاهی استفاده می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض قرص های ضد بارداری، توجه کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..