تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابطحی: دوتابعیتی ها همچنان مشغولند

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی با بیان اینکه دوتابعیتی ها همچنان در ادارات مشغول کار هستند، گفت: دولت باید سریعا این افراد را عزل کند.

به گزارش پایگاه 598، محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بر اساس گزارش رسیده به هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی، تعدادی از مدیران، معاونین وزرا و مشاورین مقامات دوتابعیتی هستند، گفت: افراد دوتابعیتی همچنان در ادارات مشغول کار هستند و هیچ کس کاری به آنها ندارد.

وی افزود: هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی به دنبال حل مشکل است و می خواهد دردی از دردهای جامعه را درمان کند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی اضافه کرد: تحقیق و تفحص مذکور نه انتخاباتی است و نه سیاسی. بلکه در راستای حفظ آبرو و حیثیت کشور است. چرا که فردی دارای تابعیت بیگانه است عملا به کشور دیگر تعلق خاطر دارد نه ایران.

ابطحی گفت: افراد دوتابعیتی طبق قانون شهروند ایرانی محسوب نمی شوند چرا که هر فرد ایرانی به تابعیت کشوری دیگری درآید، تابعیت ایرانی وی لغو می شود و این فرد حتی نمی تواند کارمند ادارات دولتی باشد چه برسد به اینکه مسئولیت هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرد ایرانی که دارای تابعیت کشور بیگانه باشد و از طرفی در داخل ایران مسئولیت گرفته باشد، هر وقت تخلف و یا جرمی مرتکب شده، به راحتی می تواند از کشور فرار کند. نمونه بارز آن محمدرضا خاوری رئیس بانک  ملی ایران است که به راحتی به کانادا رفت و هنوز برای مجازات به ایران برگشت داده نشد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی اضافه کرد: درخواست ما از دولت این است تا افراد دوتابعیتی را سریعا عزل کند تا این افراد مشکلاتی برای کشور ایجاد نکنند.

ابطحی اظهار امیدواری کرد تا گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی ظرف مهلت قانونی در شش ماه اول سال آینده آماده و تحویل هیئت رئیسه مجلس شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابطحی: دوتابعیتی ها همچنان مشغولند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..