تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در ژنو معرفی شد

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد لامبورگینی بر بهینه‌سازی پرچم‌دار خود، مدل آونتادور سرمایه‌گذاری کند؛ با رونمایی از یک هوراکان ارتقا‌ءیافته با نام پرفورمانته علاقه‌مندان اسپرت‌های ایتالیایی را در نمایشگاه خودروی ژنو شگفت‌زده کرد.

مدتی پیش خبر رکوردزنی پرفورمانته، در پیست مشهور نوربرگ رینگ آلمان تیتر اول رسانه‌های خودرویی دنیا شد و ما هم در زومیت، این اتفاق را پوشش دادیم. اگر چه در آن‌زمان اطلاعات کاملی از این مدل هوراکان در اختیار ما نبود، حالا می‌توانیم پس از رونمایی رسمی آن در ژنو، این سوپراسپرت را بررسی کنیم.

مهم‌ترین تفاوت پرفورمانته با هوراکان استاندارد، بدنه‌ی آن است که سبک‌تر شده و از لحاظ آیرودینامیک، ارتقاء یافته است. قدرت پیشرانه نیز اندکی بیشتر شده و حالا از موتور ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ساخت آئودی، در دور موتور ۸۰۰۰ دور بر دقیقه ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. لامبورگنی اعلام کرده است که در مدل پرفورمانته، بیش از ۷۰ درصد از تمام گشتاور موتور از دور موتور ۱۰۰۰ دور بر دقیقه، در اختیار راننده خواهد بود. با این تفاسیر، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۲.۹ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۸.۹ ثانیه خواهد بود، درحالی‌که نهایت سرعت به ۳۲۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

هوراکان جدید، به لطف حضور لامبورگینی در مسابقات سرعت با فناوری‌های جدیدی همراه شده که یکی از بهترین تولیدات تاریخ این برند برای رقابت در پیست را شکل داده است. با تغییراتی که در سیستم اگزوز و سپرهای جلو و عقب اعمال شده، تنفس خودرو بهتر شده و آیرودینامیک آن هم ارتقاء یافته است. بخش زیادی از پیشرانه حالا از تیتانیوم ساخته شده که وزن کمتر و انتقال حرارت مناسب‌تری دارد. حتی منیفولدها (لوله‌های انتقال‌دهنده‌ی مخلوط سوخت و هوا به داخل موتور که به آن گازگاه هم گفته می‌شود) از برنز ساخته شده است که پیش از این فقط در مدل‌های خاص و تولید محدود لامبورگینی دیده بودیم.

پرفورمانته همان‌طور که انتظار می‌رفت، دو دیفرانسیل هوشمند (AWD) است که نسل پنجم سیستم انتقال قدرت هالدکس (Haldex) سوئد را به همراه دارد و به صورت خودکار و هوشمندانه، قفل دیفرانسیل عقب را در مواقع لازم فعال می‌کند. جعبه‌دنده‌ای متفاوت با نسخه‌ی استاندارد برای این لامبورگینی درنظر گرفته شده است که ۷ سرعته و دوکلاچه خواهد بود.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

بدنه‌ی این خودرو، تماما از آلومینیوم و فیبر کربن تشکیل شده است تا وزن خالص آن به ۱۳۸۲ کیلوگرم محدود شود. تقسیم وزن آن به صورت ۴۳ درصد جلو و ۵۷ درصد عقب است تا تعادل و فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همه‌ی این‌ها در کنار سیستم پویای آیرودینامیک لامبورگینی به نام Aerodinamica Lamborghini Attiva یک شاهکار مهندسی را پدید می‌آورد. این سامانه که به اختصار ALA نامیده می‌شود، در کنار وزن پایین خودرو، مهم‌ترین نقش را در ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه‌ی پرفورمانته در نوربرگ‌رینگ دارد؛ چرا که بالچه‌ی عقب و کل آیرودینامیک پرفورمانته را با توجه به شرایط رانندگی به بهترین شکل تغییر می‌دهد. در سپر جلو هم دریچه‌های هوا ثابت نیستند و توسط ALA مدیریت می‌شوند که در کسری از ثانیه فعال می‌شود.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

پرفورمانته با لاستیک‌های مشهور P Zero از پیرلی ارائه می‌شود که روی رینگ‌های فورج‌کاری شده‌ی ۲۰ اینچ قرار گرفته‌اند. درحالی‌که آپشن لاستیک‌های Trofeo R پیرلی هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. ترمزهای کربن‌سرامیک هوراکان جدید هم با نسخه‌ی استاندارد متفاوت هستند و می‌توانند آن را در مسافتی حدود ۳۲ متر هنگامی که در سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، متوقف کنند.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

در فضای داخلی هر چند صندلی‌ها و طرح کابین مثل همیشه خاص و جذاب است، آپشن‌های رفاهی مثل نمایشگر میان داشبورد و سیستم ناوبری، طبق سنت لامبورگینی، در این مدل هم وجود ندارد؛ اما در عوض نمایشگری پشت فرمان قرار گرفته که با اندروید و iOS سازگار است. این سامانه می‌تواند علاوه بر نمایش اطلاعات فنی خودرو، رکوردهای راننده و زمان‌های طی شده در مسافت‌های مختلف را نیز اندازه‌گیری و ثبت کند.

همه‌ی ما به‌خوبی می‌دانیم که سوپراسپرت‌ها اصولا ارزان نیستند و البته اگر ساخت لامبورگینی باشند؛ چند صد هزار دلاری آب خواهند خورد. نکته‌ی جالب درباره‌ی پرفورمانته اینجا است که برچسب قیمت ۲۷۴ هزار دلار را به همراه دارد، درحالی‌که نسخه‌ی استاندارد در حدود ۲۰۵ هزار دلار است. این افزایش قیمت ۳۴ درصدی مسلما برای ثروتمندانی که می‌خواهند رکوددار نوربرگ‌رینگ را در اختیار داشته باشند، جذاب و قابل قبول خواهد بود.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته لامبورگینی هوراکان پرفورمانته لامبورگینی هوراکان پرفورمانته لامبورگینی هوراکان پرفورمانته لامبورگینی هوراکان پرفورمانته لامبورگینی هوراکان پرفورمانته لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

در  پایان این مطلب علاوه بر والپیپرهای لامبورگینی هوراکان پرفورمانته ، تیزر رسمی این خودروی زیبا هم آورده شده است که پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

 دانلود با کیفیت   360p    720p   1080p




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در ژنو معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..