تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمایه گذاری در بناهای تاریخی دارای توجیه اقتصادی شده است

سلیقه #فرهنگی گردشگران، سرمایه گذاری در بناهای #تاریخی را دارای توجیه #اقتصادی بالا کرده است.

"مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی"

به گزارش روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی، «ونو دوندیو دو وَبر» - وزیر سابق فرهنگ کشور فرانسه - با محمدرضا پوینده - مدیرعامل و رییس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی - دیدار کرد.

در این دیدار، پوینده در تشریح فعالیت های صندوق، گفت: برای احیا و مرمت بناهای تاریخی ایران که مجوز واگذاری دارند، بیش از 100 نوع کاربری متناسب با شأن بنا و حداقل مداخله، تعریف شده است که در کنار سایر شرایط واگذاری در قالب بسته های سرمایه گذاری در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

او با اشاره به استقبال بخش خصوصی از این بسته های سرمایه گذاری، ادامه داد: بعد از برجام، حضور گردشگران خارجی بویژه از کشورهای اروپایی، رشد چشمگیری کرده و متناسب با آن، درخواست برای سرمایه گذاری در بناهای تاریخی نیز بسیار زیاد شده است.

وی سلیقه فرهنگی و علاقه گردشگران داخلی و خارجی را اقامت و پذیرایی شدن در بوتیک هتل ها و بناهای تاریخی دانست و ادامه داد: این عامل در کنار عوامل دیگر مانند متناسب بودن هزینه مرمت و مشوق های سرمایه گذاری، به عاملی برای معرفی سرمایه گذاری در بناهای تاریخی به عنوان یک اقدام پربازده و دارای توجیه اقتصادی تبدیل شده است.

در ادامه این نشست دوجانبه، «ونو دوندیو دو وَبر» - وزیر سابق فرهنگ فرانسه - اظهار کرد: بناهای تاریخی ایرانی آثار فاخر وهنرمندانه ای است که احیای آن ها می تواند زمینه شناساندن جاذبه های فرهنگی ایران به سایر کشورها را بیش از پیش فراهم کند.

وی ادامه داد: این که در ایران مجموعه ای وجود دارد که با ساز و کار مشخص از تخریب بناها جلوگیری می کند و نسبت به احیا و مرمت آن ها توسط بخش خصوصی تلاش می کند، جای امیدواری دارد و ما نیز آمادگی آن را داریم که در شناساندن چهره ی واقعی ایران از طریق فرهنگ و رسانه، اقدامات لازم را انجام دهیم.

او اظهار کرد: ایران و فرانسه به عنوان دو کشور دارای سابقه درخشان در تاریخ و فرهنگ، باید همکاری های خود را در مسائلی مانند انتقال دانش و همکاری های مشترک در زمینه احیای بناهای تاریخی گسترش دهند.

وی با اعلام آمادگی برای ارائه طرح شناساندن بناهای تاریخی احیاشده ایرانی در کشورهای اروپایی، افزود: در کشور فرانسه شرکت های تخصصی وجود دارند که می توانند با فن آوری هایی مانند «ویدئو مپ» زمینه نمایش این بناها در رویدادهای مهم جهانی را فراهم کنند و از این طریق به جذب سرمایه گذاران و گردشگران به ایران کمک کنند.

در پایان این نشست، پوینده با دعوت از وزیر سابق فرهنگ فرانسه برای دیدن بناهای تاریخی احیاشده توسط این صندوق، گفت: این صندوق آمادگی دارد که اقدامات اثربخشی را با طرف مقابل در زمینه های مشترک همکاری اجرا کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمایه گذاری در بناهای تاریخی دارای توجیه اقتصادی شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..