تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبخند رفسنجان لبخند زنجانی را ربود/ پول زنجانی ها در جیب رفسنجانی

ساعت: 13:42 منتشر شده در مورخ: 1395/12/17 شناسه خبر: 1057244

هرساله با فرا رسیدن عید نوروز نمایشگاههای فروش آجیل و پسته در محل نمایشگاههای بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود امسال هم مثل سالهای گذشته نمایشگاه مواد غذائی،لبنی،شیرینی ، شکلات ،پوشاک،کیف و کفش و ظروف چینی ،بلور و کریستال از روز جمعه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم, به گزارش زنجانم ، هرساله با فرا رسیدن عید نوروز نمایشگاه های فروش آجیل و پسته در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود. امسال هم مثل سال های گذشته نمایشگاه مواد غذائی، لبنی، شیرینی، شکلات ،پوشاک، کیف و کفش و ظروف چینی ، بلور و کریستال از روز جمعه با حضور استاندار  زنجان ، معاون اقتصادی استانداری، ریاست سازمان صنعت و معدن و تجارت، معاون بازرگانی و توسعه تجارت، ریاست اتاق بازرگانی و امیدی عضو شورای شهر شهرستان زنجان و مسئولین نمایشگاه کاسپین و برگزارکنندگان نمایشگاه در فضای عمومی حدودا ۱۳هزار متر مربع و۵۰۰۰ متر مربع فضای غرفه بندی شده رسما افتتاح شد و تا روز جمعه مورخه ۲۰ اسفند ادامه دارد.

ما هم به این نمایشگاه رفتیم وپای حرف ها و درد دل های فروشندگان و خریداران این نمایشگاه نشستیم البته ناگفته نماند که اکثر مردم از قیمت های آجیل شب عید امسال رضایت داشتند و به گفته فروشندگان قیمت ها نسبت به سال پیش نه تنها گران نشده است بلکه در بعضی کالاها با کاهش قیمت هم روبرو بوده ایم.

پول زنجانی در جیب رفسنجانی

اگر گذرتان به این نمایشگاه افتاده باشد غرفه های متعدد پسته رفسنجان را مشاهده کرده اید که با قیمت ۳۲هزار تومان یعنی کمترین قیمت پسته در نمایشگاه محصولات خود را ارائه می دهد اما چرا؟

جالب است در بین صحبت های فروشندگان زنجانی عدم رضایت از این چند غرفه بسیار قابل توجه بود چرا که بیشتر فروشندگان معتقد بودند خرید مردم از این چند غرفه فقط به خاطر قیمت پایین پسته نیست بلکه بیشتر به خاطر داشتن برند رفسنجان است چون در تصور اکثر هم وطنان رفسنجان تنها مرکز کاشت و توزیع پسته ایران است در حالی که خاک ماهنشان زنجان برای کاشت پسته بسیار مرغوب و حاصلخیز است  و به دلیل اینکه در این چند غرفه از برند رفسنجان استفاده شده است  شهروندان فکر می کنند حتما از تولید به مصرف است و به همین خاطر دارای قیمت پایین تری است اما تفاوت اصلی این کالا با سایر پسته های هم ردیف خود چیست؟

این پسته ها به دلیل برداشت زود رس محصول دارای طعم و کیفیت قابل توجهی نبوده و برای اینکه سریع تر پسته کال را به پسته خندان تبدیل کنند آنها را درون آب ریخته تا دهن باز کرده وبه فروش برسانند دقیقا همان اتفاقی که در بیشتر باغات زنجان در فصل برداشت محصول می افتد یعنی پیش خرید کردن محصول نرسیده و برداشت زود هنگام و عرضه قبل از رقبا و این چنین است که آبخند رفسنجان پسته خندان زنجان را در نمایشگاه بین المللی کاسپین می بلعد و در یک تعریف بهتر می توان گفت آبخند رفسنجان لبخند زنجان را می رباید و این اتفاق به دلیل عدم اطلاع کافی مردم از نوع و کیفیت و مرغوب بودن کالاست.

اما حرف های غرفه داران و آجیل فروشان نمایشگاه جای بسی تامل است که می گفتند ما حاضر بودیم این چند غرفه رفسنجان را به قیمت خیلی مناسب پوشش دهیم وحتی به نفع خود نه به نفع انجمن خیریه مهرانه فروش کالا داشته باشیم و به جای اینکه دست خالی و بدون فروش در غرفه های خود بنشیم و شاهد سرازیر شدن پول شهروندان خودمان به جای سفره سایر شهروندان زنجانی در جیب رفسنجانی ها باشیم.

جای خالی شیرینی نخود چی و شصتی در نمایشگاههای بین المللی زنجان

۱۴۹۴۲۶۳۰-۲۵۶۵-l پخت-نان-برنجی-و-شیرینی-کاک-کرمانشاه-۱۶

نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان هر ساله به عناوین مختلف پذیرای نمایشگاه هایی از جمله گل و گیاه، نمایشگاه مبل و فرش نمایشگاه صنایع دستی ،خوراک ، پوشاک لبنیات و بسیار ی از کالاهای مختلف است اما در اکثر نمایشگاهها، شهروندان زنجانی شاهد حضور بی قید و شرط نان برنجی کرمانشاه هستند اینکه این شیرینی غیر بومی چرا باید در نمایشگاه الکتریکی و بیل مکانیکی هم خودنمایی کند بماند؛ اینکه چرا باید این سود و این فروش به بهانه های مختلف به جیب غیر زنجانی می رود هم بماند اما چرا نخود چی و شیرینی شصتی و با اصالت و خوشمزه زنجان هرگز هیچ حضوری در هیچ یک از نمایشگاهها ندارد یک علامت سوال بزرگی است که شاید بتوان گفت این اعتصاب هر ساله اعتراضی است به نان برنجی کرمانشاه.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبخند رفسنجان لبخند زنجانی را ربود/ پول زنجانی ها در جیب رفسنجانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..