تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزودن یافته‌های روز در فرایند تفسیر، افق دید مفسر را توسعه می‌دهد

گروه اندیشه: استاد دانشگاه شهید بهشتی معتقد است که نگاه مفسر قرآن به مسئله خانواده و تعارضات در رویکرد مطالعات میان‌رشته‌ای با استفاده از یافته‌های حقوقدانان و روانشناسان، حفظ رابطه در عین حفظ حقوق و سلامت افراد است.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سکینه سلمان ماهینی، استاد دانشگاه شهید بهشتی در همایش بین‌المللی مطالعات قرآن کریم درباره جایگاه تفسیر قرآن مبتنی بر مطالعات میان‌رشته‌ای در حل مسائل خانواده سخنرانی کرد.
وی اظهار کرد: ارزشمندی خانواده مورد توجه خاص جوامع دینی و غیردینی است و علت آن قدرت نهفته در خانواده است که آن را از سایر نهادها متمایز می‌کند.
سلمان ماهینی اظهار کرد: در سایر نهادها امکان جابجایی اعضا وجود دارد ولی در خانواده این‌گونه نیست حتی با وجود فوت یا جدایی افراد از هم.
وی ادامه داد: امروزه به جای دیدگاه دووجهی فرد و جامعه دیدگاه سه‌وجهی فرد، خانواده و جامعه وجود دارد و قواعد خاصی هم بر خانواده حاکم است.
سلمان ماهینی عنوان کرد: در حوزه خانواده روانشناسان به مسئله ظرفیت عاطفی انسان و میزان تحمل او در نابسامانی‌ها توجه دارند و می‌گویند در برخی تعارضات خانوادگی خانواده منحل می‌شود. حقوقدانان مواجهه پیشگیرانه و درمان‌گرانه با تعارضات خانوادگی دارند مانند نوع برخورد با مسئله طلاق اما رویکرد مفسران ارائه راهکارهای کاربردی‌تر است.
وی ابراز کرد: ممکن است مفسر قرآن بدون توجه به یافته‌های روانشناسان و حقوقدانان، سخنانی درباره آیات قرآن بیان کند که برای جامعه کاربردی نیست. اما افزودن آن یافته‌ها در فرایند تفسیر قرآن افق دید مفسر را می‌افزاید.
سلمان ماهینی اضافه کرد: در مواجهه حقوقی با تعارضات خانوادگی، دفاع از حقوق افراد مهم است. روانشناسان در این تعارضات به دنبال جلوگیری از وارد شدن آسیب به افراد هستند ولی در برخی تعارضات راه‌حلی ندارند و جدایی افراد از همدیگر را تجویز می‌کنند.
وی در پایان عنوان کرد: اما در مواجهه تفسیری با تعارضات خانوادگی، دغدغه مفسر به دلیل یافته‌های خیلی دقیق‌تر، حفظ رابطه در عین حفظ حقوق و سلامت افراد است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزودن یافته‌های روز در فرایند تفسیر، افق دید مفسر را توسعه می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..