تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چاپ قرآن به خط سه خوشنویس ایرانی تا پایان سال

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از چاپ قرآن به خط سه خوشنویس ایرانی و ارائه رایگان آن به ناشران خبر داد.

احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت سهولت خواندن قرآن کریم گفت: در حال حاضر اغلب قرآن‌هایی که در کشور به چاپ می‌رسد، به خط عثمان‌طه است که خواندن آن برای عموم مردم دشوار است، همچنین با دانشجویان بسیاری در ارتباط هستم که هنوز با مشکل روخوانی قرآن مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه نحوه کتابت به رسم و ضبط آن هم برمی‌گردد، از این رو مسئله کتابت هر چه به خط ایرانی نزدیک باشد راحت‌تر خوانده می‌شود و سازمان دارالقرآن نیز در همین راستا در سال‌های اخیر تلاش کرده، خط ایرانی را رونق دهد تا این مشکل عمومی حل شود. 

زرنگار ادامه داد: در سال جاری خط استاد حسن‌زاده در راستای قرائت آسان قرآن آماده ارائه به ناشران به صورت رایگان شد که متأسفانه این خط از سوی ناشران چندان مورد توجه نبوده و خط عثمان‌طه بیشترین شمارگان را دارد، در حالی که خط استاد حسن‌زاده از نظر زیبایی و روان‌خوانی بسیار مناسب است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر خط استاد محسن عبادی نیز که به نسخ فارسی و خطوط ایرانی نزدیک است، فایل آن آماده ارائه به ناشران است و به صورت رایگان در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.

زرنگار همچنین از ارائه خط استاد خزاعی در سال جاری خبر داد و گفت: این خط نیز جدید و زیبا بوده و فایل آن تا پایان سال به ناشران ارائه خواهد شد، کتابت این خط به ایرانی و فارسی نزدیک است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چاپ قرآن به خط سه خوشنویس ایرانی تا پایان سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..