تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا سپرموشکی «تاد» را در کره‌جنوبی مستقر می کند

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، یک روز پس از آزمایش موشکی توسط کرۀ شمالی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد سپر ضد موشکی خود به نام «تاد» را در کرۀ جنوبی و در اطراف پایگاههای نظامی خود در این کشور مستقر می کند.

توافق میان سئول و واشنگتن برای استقرار این سپر موشکی سال گذشته به دست آمده بود اما به گفتۀ مقامات کرۀ جنوبی، تکرار آزمایشات موشکی پیونگ یانگ به اجرای این توافق سرعت بخشیده است.

به گزارش شبکه یورونیوز، همزمان، خبرگزاری رسمی کرۀ شمالی نیز اعلام کرد پرتاب آزمایشی چهار موشک از سوی حکومت این کشور به سمت دریای ژاپن نوعی تمرین برای هدف قرار دادن پایگاههای آمریکایی در ژاپن در مواقع ضروری بوده است. به گزارش این خبرگزاری، کیم جونگ اون، رهبر این کشور پرتاب این چهار موشک را که صبح روز ششم مارس صورت گرفته، نظارت کرده است.

پرتاب آزمایشی این موشک ها که از نوع بالستیک بوده، با واکنش کرۀ جنوبی، ژاپن و آمریکا مواجه شده است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که در پی این آزمایش موشکی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلفنی گفت و گو کرده است، در این باره می گوید: «رئیس جمهور ترامپ به من اطمینان داد که این کشور ۱۰۰ درصد پشتیبان ژاپن است و از من خواست این سخن را به مردم ژاپن انتقال بدهم.»

این دومین آزمایش موشکی کرۀ شمالی از آغاز سال ۲۰۱۷ است که به سمت دریای ژاپن شلیک می شود. ژاپن و آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته اند یک نشست فوق العاده برای بررسی آزمایشات بالستیکی پیونگ یانگ برگزار کند.

202




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا سپرموشکی «تاد» را در کره‌جنوبی مستقر می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..