تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قهرمان عزیز تو که به عشق ملت رفته‌ای چرا طلب‌کاری؟

قهرمان عزیز تو که به عشق ملت رفته‌ای چرا طلب‌کاری؟

ورزش > دیگر ورزشها - جدول لیست پاداش‌های المپیک در کشورهای مختلف بارها منتشر شده‌است اما حالا قهرمانان ایرانی به جایزه‌های 100 سکه‌ای که فقط بخشی از پاداش‌های دولتی‌شان است اعتراض دارند!

آریا صالحی: مراسم تجلیل از قهرمانان سال 94 و 95 کشور برگزار شد و قهرمانانی که این دو سال ندال گرفته بودند ، پاداش های شان را گرفتند. این پاداش ، سکه هایی بود که بر اساس آیین نامه مصوب برای قهرمانان و ارزش مدال های شان مصوب شده و پرداخت می شود. بعد از مراسم اما چون همیشه گروهی باز شکایت داشتند. خانواده قهرمانی مثل مرحوم گلبارنژاد که در مراسم دچار سانحه شد و جان باخت ، سکه های شان را پس دادند و انتقاد تندی داشتند که چرا برای این قهرمان ، 80 سکه پاداش داده شده و ارزش یک مدال برنز را برایش در نظر نگرفته اند. آنها البته چون پدرشان را از دست داده اند ، شاید رفتارشان را بشود رفتاری احساسی نامید اما این خانواده ، تنها خانواده شاکی نبودند و خیلی از قهرمانان دیگر هم بودند که اعتراض داشتند و این پاداش ها را کم می دانستند. ورزشکارانی که وقتی پای صحبت شان می نشینی ، همه از عشق به وطن می گویند اما در این سال ها فقط و فقط از مشکلات مالی ، کمی پاداش ها می گویند.

درحالی که قهرمانان آمریکایی برای مدال طلای شان در المپیک 25 هزار دلار پاداش گرفته اند ، این رقم در ایران حدود 300 سکه طلا بوده است . برای مثال یکی مثل زهرا نعمتی که توانست در پارالمپیک دو مدال طلا بگیرد ، به همراه مدالی که همسرش گرفته بود ، رقمی حدود یک میلیارد تومان پاداش گرفته اند. پاداشی که بی شک حق شان است .  این تنها رقمی است که از دولت به عنوان پاداش زحمت مستقیم کار بزرگی که انجام داده اند گرفته اند. درست مثل باقی قهرمانانی که هر کدام شان بعد از مدال آوری در المپیک کلی تجلیل شدند . قهرمانی از اینکه استاندارش کمتر از 200 سکه به او داده بود ، قهر کرده بود و خیلی های دیگر هم برای ناکافی بودن امتیازهای شان ، گلایه هایی داشتند. البته زندگی برای یک قهرمان هزینه دارد و هزینه هایش باید تامین شود اما اگر روزی دولتی به اشتباه به چند نفر مجوزهای بی حساب و کتاب میلیاردی داده که دلیل نمی شود ، توقع به کار فراقانونی باب شود. چرا باید این قدر قهرمانان ما همه چیز را تنها در ظرف پاداش ببینند؟

این قهرمانانی که مدام شعار مردمی بودن می دهند ، چرا باید برای شمردن پاداشی که معلوم نیست برای حتی طرفداران شان از پرداختش شاکی باشند،این قدر همیشه طلبکارند؟ ممکن است خیلی از همان هایی که هواداران شان هستند و لایک شان می کنند ، رقمش را بدانند ، با دیگر کشورهای دنیا مقایسه اش کنند و بدانند حجم ریالی این پول در هر بار به اندازه ساخت کدام ورزشگاه می شود ، خودشان مدعی قهرمانان باشند! پاداش نامش مشخص است و یک حق نیست،ابزاری برای تشویق است اما قهرمانان ما گاهی عادت کرده اند به نالیدن و طلبکاری.

43257




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قهرمان عزیز تو که به عشق ملت رفته‌ای چرا طلب‌کاری؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..