تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازداشت مدیرعامل یک خودروسازی/ ۵هزار نیروی کمکی و هزار تیم گشتی در نوروز برای پلیس راهور

بازداشت مدیرعامل یک خودروسازی/ ۵هزار نیروی کمکی و هزار تیم گشتی در نوروز برای پلیس راهور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت راهور، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در دومین روز دوازدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به سخنان وزیر کشور در آخرین دیدارشان با فرمانده کل قوا اشاره و اظهار داشت: فرمانده کل قوا از عملکرد نیروی انتظامی ابراز رضایت کامل داشتند و این ابراز رضایت را در دیدار فرمانده ناجا در اسفند ماه نیز اعلام فرمودند؛ معظم‌له ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد ناجا فرموده بودند که سلام من را به همه فرماندهان و رؤسای پلس برسانید که امروز سلام فرمانده کل قوا را به شما رؤسا و مدیران پلیس راهوار ابلاغ می‌کنم.

وی به طرح نوروزی و ماموریت‌های پلیس راهور پرداخت و گفت: مدیریت، فرماندهی و مسئول سازی دستگاه‌های دیگر بر اساس قوانین و مقررات با پلیس است؛ این امر طبق مصوبات ستاد کل و تصویب ستاد فرماندهی کل قوا تعیین شده است و در قانون جدید راهوار نیز آمده است که مدیریت صحنه با پلیس است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: بر اساس قانون اگر راننده خطا کند پلیس آن را جریمه می‌کند؛ همچنین اگر دستگاه متولی راه و سازنده خودرو نیز تخلف کند پلیس می‌تواند آنها را مقصر تلقی کرده و به دستگاه قضایی معرفی کند چرا که مدیریت و فرماندهی صحنه تصادفات با پلیس است و این اختیار قانونی است که به پلیس راهور داده شده است.

وی به چند پرونده در خصوص محکومیت خودروسازان و به زندان رفتن یک مدیرعامل، انفصال و جریمه شدن پرداخت و ادامه داد: پلیس تنها مسئول در خصوص بالا رفتن تصادفات نیست بلکه شرایط محیطی، راه و خودرو نیز دخیل است؛ 50 درصد کشته‌ها سر صحنه‌اند و 50 درصد در مسیر اتفاق می‌افتد پس ما باید از همه ظرفیت‌های درونی و بیرونی استفاده کنیم تا بتوانیم تصادفات را مدیریت کنیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: ما با راهداری، خودروسازی، امداد و نجات و... تعامل داریم اما در اجرای قانون هر کسی تخلف کند به آن رسیدگی و برخورد می‌شود.

وی گفت: زبان صحبت با مردم زبان احترام است و پلیس راهور بیشترین ارتباط را با مردم دارد اما اگر تخلفی ببیند طبق قانون برخورد می‌کند. هرگز توصیه ما این نیست که از تخلفات به خصوص تخلفات حادثه‌ساز چشم‌پوشی شود بلکه حتما باید برخورد شود اما بر اساس قانون و اختیارات. چرا که حفظ جان افراد برای ما مهم است؛ اعمال قانون باید همراه با ادب و احترام باشد.

جانشین فرمانده ناجا به اختیار قانونی پلیس راهور در صحنه اشاره و اظهار کرد: به طور مثال پلیس می‌تواند طی 2 تخلف حادثه‌ساز خودرو را 72 ساعت توقیف کند اما این تصمیم پلیس سر صحنه است که ببیند چگونه مدیریت کند و با توجه به اینکه ایام عید را پیش رو داریم حتی بعضی وقت‌ها توقیف دو ساعته می‌تواند مفید باشد.

وی با تاکید بر این که پلیس راهور اختیارات قضایی دارد، گفت: نقش پلیس راهور منحصر به فرد است و در نقش قاضی سر صحنه عمل می‌کند؛ هم تخلف را تشخیص می‌دهد هم اعمال قانونی می‌کند و هم جریمه.

جانشین فرمانده ناجا به تجهیز تیم‌های گشتی و نیروهای انسانی برای طرح نوروزی پرداخت و گفت: 5 هزار نیروی کمکی و هزار تیم گشتی در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد تا آنها در جاهایی که نیاز است و بیشترین تصادفات است، به کار گرفته شود.

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازداشت مدیرعامل یک خودروسازی/ ۵هزار نیروی کمکی و هزار تیم گشتی در نوروز برای پلیس راهور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..