تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از کتاب «اعتبارسنجی سندی و متنی طب‌الائمه(ع) ابن بسطام»

گروه اجتماعی: معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت از رونمایی کتاب «اعتبارسنجی سندی و متنی طب‌الائمه(ع) ابن بسطام» در حاشیه همایش نظام سلامت در اسلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی یوسفی، معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 16 اسفندماه در نشست خبری نظام سلامت در اسلام گفت: بحث استفاده از آموزه‌های دینی در مقوله سلامت یک فرصت و یک تهدید به شمار می‌رود.
وی گفت: فرصت از این جهت که خلأ ابعاد روحی و متافیزیکی فرد رفع می‌شود و تهدید از این منظر که راه برای سوء استفاده از آیات و روایات افراد با هر سطح از معلومات در جهت ویزیت، تجویز و ساخت دارو باز است که متأسفانه این موج در جامعه شروع شده است.
یوسفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مقوله افزود: به منظور تبدیل تهدیدها به فرصت، کمیته نظام سلامت در اسلام در مجموعه کمیته‌های دانشجویی نیز شکل گرفته که طی یک سال گذشته، فعالیت‌های خوبی انجام داده است.
معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در دوره 150 ساله از تاریخ اسلام که مصادف با دوران امامت حضرت رضا(ع) بود، مباحث پزشکی به اوج خود رسید؛ رساله‌ای منسوب به امام رضا(ع) با عنوان طب‌الرضا(ع) حکایت از این دوره است، به‌همین جهت نگرشی قوی در بحث طبابت در این دوران داریم.
یوسفی گفت: دلیل انگیزشی و عاطفی بر محوریت همایش با تأکید بر آموزه‌های رضوی، برگزاری این همایش در مشهد، شهر امام رضا(ع) است.
وی در ادامه بیان کرد: از مقالات رسیده به همایش نیز دو کتاب منتشر خواهد شد که به 24 دانشگاه علوم پزشکی کشور ارسال می‌شود.
معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در پایان گفت: همچنین از کتاب «اعتبارسنجی سندی و متنی طب‌الائمه(ع) ابن بسطام» همزمان با برگزاری همایش نظام سلامت در اسلام رونمایی خواهد شد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از کتاب «اعتبارسنجی سندی و متنی طب‌الائمه(ع) ابن بسطام»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..